F
Letar efter feta enkelspontade eller z fasadpanel. Man ser det på i liggande utförande på många hus och det ger ett modernt, kraftfullt och lite lugnare intryck än vanlig fasadpanel.

Men var hitar jag den? Har kollat runt på nätet hos dom vanligaste bygghandlarna och det bredaste jag hittar är 145mm vilket är samma som jag har idag.

Staffans2000
Leta upp ett sågverk i närheten och prata direkt med dom.

F fsn skrev:
Letar efter feta enkelspontade eller z fasadpanel. Man ser det på i liggande utförande på många hus och det ger ett modernt, kraftfullt och lite lugnare intryck än vanlig fasadpanel.

Men var hitar jag den? Har kollat runt på nätet hos dom vanligaste bygghandlarna och det bredaste jag hittar är 145mm vilket är samma som jag har idag.
Roasjö träförädling sågar upp limträpanel efter dina önskemål, jag är också lite sugen.
Men man får nog räkna på närmre 300:-/kvm
om man ska ha den grundmålad.
Inget spill dock, ändspontade brädor som inte behöver någon regel bakom skarvarna.
https://mobil.blocket.se/annons/alvsborg/limtrapanel_och_limtratrall/77082404

• Gilla
Micke_J
  • Laddar…
F
Jag är ute efter standardpaneler. Man ser det på vartannat nytt hus och jag är helt säker på att husfabrikörerna inte skivar limträ eller gör specialbeställningar.

Vi köpte 200 bred limträpanel från Martinssons. Dem och Setra brukar de flesta byggvaruhus kunna ta hem.

De har båda standarssortiment som lagerförs i lite olika längder och behandling.

F
Peter2400 Peter2400 skrev:
Här finns det, [länk]
Det är ju exakt vad jag letar efter. (y) Fet tumme på det.

Hoppas bara att man kan få det till Gbg för rimliga pengar. Det är inte så många kvadrat det handlar om.

F
Peter2400 Peter2400 skrev:
Här finns det, [länk]
Har kollat med denna leverantören och det är inga problem mer än leveranskostnad. Jag skall ha så lite att 60-70% blir leveranskostnad. Det blir ohållbart dyra brädor.

Nån som har förslag på enkelfasad, dubbelfasad, Z-panel eller vad som helst som är bredare än 145mm i eller i skaplig närhet till Göteborg? Får jag välja fritt är 195mm att föredra.

Åttersta såg...kilade och fantastiskt service

F
C chevan skrev:
Åttersta såg...kilade och fantastiskt service
Det där med "i eller skaplig näthet till Göteborg" gick dig helt förbi eller?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.