14 234 läst ·
21 svar
14k läst
21 svar
Bråttom - Hur monteras elvinsch tillfälligt på dragkrok?
Tack för alla era synpunkter. Jag vände inte på vajern, jag tycker det borde vara fel på produkten snarare än att jag som konsument ska behöva fixa och trixa med den för att få den att funka. Jag har nu mailat Biltema för att höra om deras åsikt. Väntar med spänning på svar!
Nix ;-)
Ingen support där inte, men det var kanske inte väntat från en lågprisleverantör heller.
Hursomhelst så snurrade jag ut vajern helt och fortsatte snurra ut den varpå den snurrades in igen. Då skavde den inte på samma sätt. Vinkeln på vinschen var dock fortsatt likadan.
Ingen support där inte, men det var kanske inte väntat från en lågprisleverantör heller.
Hursomhelst så snurrade jag ut vajern helt och fortsatte snurra ut den varpå den snurrades in igen. Då skavde den inte på samma sätt. Vinkeln på vinschen var dock fortsatt likadan.
Ingen fara att dragkroken går sönder, vinschen är den svagare länken. Vår strandkant är lerig och sluttar uppåt så jag har med åren slutat dra upp då jag bara får upp bryggan inte mer än nån meter. Men har man andra förutsättningar tror jag inte det ska vara några problem att använda vinschen. Obs det blir skrapmärken på dragkroken: när vinschen börjar utöva traktion så blir den mer parallell mot marken och skaver fram och tillbaka mot dragkroken metall mot metall medans vinschen snurrar.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden