Hej,
Hade planerat att lägga bjälklag i helgen. Nu har det visat sig att virket blivit blött under transporten från byggfirman ca 30min färd i ihållande regn utan skydd.

Är det möjligt att lägga det ändå imorgon eller måste det torka under längre tid??? har ingen möjlighet att torka med fläkt. utan endast under tak.

Svara gärna snabbt då det handlar om att resa eller inte resa iväg.
Tack på förhand
/Jocke
 
Jag har mycket svårt att tro att virket skulle hinna suga åt sig så mycket vatten att det ändrar form och storlek att det är något att bry sig om.

Jag skulle spika upp det utan att tveka!
 
Tack för svaren/Jocke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.