Hej,
Någon som vet vad denna kasset heter?
 
  • Insatskamin med öppna glasdörrar och brinnande ved i en vit vägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser ut som en Keddy. Vad står det uppe till höger ovanför luckorna?
 
Tack för svar, på min (inte den på bilden) finns tyvärr ingen märkning.
 
En Keddy om inte någon gjort kopior.
De tidigare modellerna stavades Kedddy.
 
Och nu ser jag, det är ju min i fritidshuset du har på bilden.
Japp, det är den lilla modellen som jag själv installerade. :crysmile:
 
Passar den i en öppenspis,?.
 
Perrolf Perrolf skrev:
Passar den i en öppenspis,?.
Det beror på vilken modell/storlek det är på insatsen samt bl.a. vilka mått det är på öppningen i öppna spisen.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det beror på vilken modell/storlek det är på insatsen samt bl.a. vilka mått det är på öppningen i öppna spisen.
Okej vad är det för storlek på eran kamin ?. Vi har 61cm som en triangel.
Passar den i en öppenspis,?.
 
Perrolf Perrolf skrev:
Okej vad är det för storlek på eran kamin ?. Vi har 61cm som en triangel.
Passar den i en öppenspis,?.
Här är en manual till en Keddy-insats, den är likt den insatsen som fanns i huset när vi köpte huset. Vi har för många år sedan slängt ut både insatsen och öppna spisen samt hela murstocken och ersatt det hela med en ny fristående kamin och skorsten.

https://www.keddy.se/wp-content/uploads/2014/05/SK-100-200-monteringsanvisning-1.pdf
 
  • Gilla
Perrolf
  • Laddar…
Den på bilden fick plats med lite luft när jag knackade bort det eldfasta teglet.
Det du får kolla är också hur du kan ansluta rökrören, den på bilden har vinklar för att hamna i murstocken.
Fick hugga upp ett håll i murstocken för att kunna montera rökrören.
Så du får läsa och mäta vad du kan få in för kamin och hur den installeras.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.