Jag tröttnade häromdagen på att ytan ovanför braskassetten var en 5-10 cm sned och jag skar bort tapeterna för att skapa en rak linje. Ovanför det putsade teglet sitter det en gipsskiva. Hur kan jag få gipsskivan att se putsad ut? Och kan jag även använda det till den lilla strängen vid sidan av det putsade teglet? Känns lite onödigt att släpa hem en 25 kg säck med puts för den lilla biten. Skulle husfix funka om man leker lite med ytan efter appliceringen? Läste att den spricker vid värme, kan det bli så pass varmt när det är uppe vid taket?

PICT0032.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har läst att man kan använda vanlig väggfärg till att måla med, gäller det även inne i hålet som braskassetten står i?

Måla där braskassetten ska stå med svart färg, risken är att andra nyanser blir missfärgade. Fungerar då med vanlig väggfärg. För övrigt fungerar vanlig väggfärg, men välj en som du kan torka av för det blir alltid lite svart sot/damm.

Okej, men ser inte svart konstigt ut? För man ser putsen på sidorna av kassetten.

Lägg in en bild på hur det ser. I de flesta öppna spisar som får en kassett brukar redan vara ganska så svarta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.