Är i tagen att installera en braskamin i vårat två våningshus, alltså ska skorstenen genom två innertak.
Vad händer...
Hamnar mitt i takstolen där schaktet ska gå..........
...grymt sa grisen...
Kan man som vi tänker göra en s.k avväxling..???
Håller detta eller..??

Tacksam för svar...

Mange
 
Är också lite nyfiken på ett svar på frågan, ska nämligen sätta in kamin med tillhörande skorsten.

Oddsen på att man träffar på en takstol är överhängande... ;)
 
Kan inte ge några direkta tips om dimensioner och så, men eftersom det går att göra takkupor som kapar takstolar så borde det gå.
 
det går säkert att lösa, det optimala är förståss om man kan placera kaminen "mellan" takstolarna
 
Fick just reda på detta idag att jag måste avväxla i mellanbjälklag samt förmodligen även en takstol. Vet ej ännu hur de tänker göra detta men det är trist då det är helt nybyggt hus och de glömt att avväxla i mellanbjälklag samt placerat takstolen fel.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.