MrSimpson skrev:
Hur byggkreditivet fungerar är olika, vi betalar en sk kontraktsränta dvs en procentsats på det totala möjliga beloppet samt uppläggningsavgift och ränta på utnyttjad kreditiv.
Det där kände jag inte till. Fast det låter ju mer som ett lån än en kredit.

Vi bygger med Älvsbyhus
Vi fick huset 29/9 och det är färdigt den 22/10 och slutbesiktigas den 26/10 då tillkommer grundmonteringen som tog ca en vecka

• Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
Undrar nu bara om tiden innan golvläggning även gäller omman lägger klinkers ?? eller alt. målar golvet i tex. ett garage?

Nästa fråga är om man kan korta av tiden till golvläggning genom att slå på golvvärmen i ett tidigt skede ??

Man kan väl använda en fuktspärr... kolla här
[ftp]http://www.isola.se/appl.asp?id=146[/ftp]

NordiCs skrev:
Undrar nu bara om tiden innan golvläggning även gäller omman lägger klinkers ?? eller alt. målar golvet i tex. ett garage?

Nästa fråga är om man kan korta av tiden till golvläggning genom att slå på golvvärmen i ett tidigt skede ??
Vi har nu kommit så långt i vårt bygge att det är dax för golv på nedervåningen (plattan). Kakelfirman var där igår för att köra igång men, efter deras och KA's mätningar, åkte de hem igen och gör ett nytt försök nästa vecka. Plattan var för fuktig. Tydligen krymper plattan med uttorkningen och det påverkar i sin tur även fix/spackling för klinkers.

Golvvärmen slås på så tidigt som möjligt för att snabbare torka ut plattan och på så sätt kunna lägga in golv så snabbt som möjligt.

NordiCs skrev:
Jag ställde samma fråga till säljaren och fick till svar att det skiljer inte mer än max en vecka i så fall.
Egendomligt tyckte jag själv eftersom jag också trodde/tror att tiden borde förkortas.

djpa skrev:
Vi har nu kommit så långt i vårt bygge att det är dax för golv på nedervåningen (plattan). Kakelfirman var där igår för att köra igång men, efter deras och KA's mätningar, åkte de hem igen och gör ett nytt försök nästa vecka. Plattan var för fuktig. Tydligen krymper plattan med uttorkningen och det påverkar i sin tur även fix/spackling för klinkers.
Hur många veckor är det sedan grunden gjöts?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.