96 670 läst ·
288 svar
97k läst
288 svar
Bråk om tomtgräns. Lantmäteriets karta.
Jag tittade lite på kartan och vad jag kan se på den så är det väl inte så svårt att hålla sig på vägen och undvika "gräskanten"
Det är inte så att ni letar efter problem som inte finns och på ren trots genar över gräsmattan.
Budbilar och andra som kör på gräset är ju inte era problem, det får väl grannen ta upp med de berörda firmorna.
Det är inte så att ni letar efter problem som inte finns och på ren trots genar över gräsmattan.
Budbilar och andra som kör på gräset är ju inte era problem, det får väl grannen ta upp med de berörda firmorna.
Nu är det ju så att 9 av 10 som kör här har problem. Och får därmed problem... Vi har själva efter träning blivit rätt bra men det är inte lätt här faktiskt. Välkommen hit för att se verkligheten och provkör själv. Sen kan vi prata om det över en kaffe.Nissens skrev:
Osannolikt att Nissens har körkort, han åker nog rälsbuss hela dagarna…U Ulf2121 skrev:
Jag har körkort för både MC, personbil och lastbil. Lastbil har jag inte kört så mycket, desto mer bil och MC. Och jag har aldrig fått något däck förstört av någon sten, däremot har det blivit en del stenskott.Jonatan79 skrev:
Att köra på en väg utan att hamna bredvid den på ts grannes tomt borde du klara av om du har körkort.
Vad är det som är svårt menar du?U Ulf2121 skrev:
Såklart - bra poäng! Plockade faktiskt bort dem igår och lade dem strax utanför grannens tomtgräns... Vill inte gå ut och fota nu med blixt av förståeliga skäl. Här en bild från i förrgår (eller möjligen dagen innan) då grannen ställt en av den upp på tvärkant i snökaoset. Det är väl någon form av standardplattstenar på ca 300×200×100 mm.D Dublin skrev:
Men de där syns väl tydligt, om du ser dem som snöpinnar så håller du undan.U Ulf2121 skrev:Såklart - bra poäng! Plockade faktiskt bort dem igår och lade dem strax utanför grannens tomtgräns... Vill inte gå ut och fota nu med blixt av förståeliga skäl. Här en bild från i förrgår (eller möjligen dagen innan) då grannen ställt en av den upp på tvärkant i snökaoset. Det är väl någon form av standardplattstenar på ca 300×200×100 mm.
Rätt sjukt att lägga ut stenar på det viset.
Är den där bilden sann så finns det säkert nån lag mot såna idiotiska tilltag.U Ulf2121 skrev:Såklart - bra poäng! Plockade faktiskt bort dem igår och lade dem strax utanför grannens tomtgräns... Vill inte gå ut och fota nu med blixt av förståeliga skäl. Här en bild från i förrgår (eller möjligen dagen innan) då grannen ställt en av den upp på tvärkant i snökaoset. Det är väl någon form av standardplattstenar på ca 300×200×100 mm.
Polisanmäl skiten.
Det är framförallt när man behöver vända och/eller backa. Går tyvärr inte att vända inne hos oss när våra 2 bilar står där. Vi har lärt oss hyggligt själva, men tyvärr inte övriga världen. Häromdagen blev en stackars 20-årig budbilskille som levererade en bokhylla till oss påhoppad och utskälld efter noter för att han var några centimeter in på gräset med sina däck när han skulle vända bilen. Ingen kör in på gräset med vilje. Min fru åkte på en rejäl dänga också eftersom vi anses ansvara för alla som har ärenden till oss.K K. L skrev:Jag tittade lite på kartan och vad jag kan se på den så är det väl inte så svårt att hålla sig på vägen och undvika "gräskanten"