Det är mycket prat om de här stenarna, vi är nog många i den här tråden som är nyfikna på hur de faktiskt ser ut :) TS - Bild?

• Gilla
Ulf2121 och 1 till
  • Laddar…
K
Jag tittade lite på kartan och vad jag kan se på den så är det väl inte så svårt att hålla sig på vägen och undvika "gräskanten"
Det är inte så att ni letar efter problem som inte finns och på ren trots genar över gräsmattan.

Budbilar och andra som kör på gräset är ju inte era problem, det får väl grannen ta upp med de berörda firmorna.

• Gilla
Värntorpanders och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
D Dublin skrev:
Det är mycket prat om de här stenarna, vi är nog många i den här tråden som är nyfikna på hur de faktiskt ser ut :) TS - Bild?
Bara att använda Google streetview:

Stenbrott med klippväggar, grus, vegetation, maskiner, förbjuden tillträdes-skylt, soligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Dilato och 9 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tja, av liknande anledning som att du har ett intresse i detta.
Håller med om att det är märkligt att det kan engagera så…
Vad är det som gör dig själv så engagerad?

Nissens Nissens skrev:
Eller också så kör TS på vägen utan stödpinnar, så som de flesta människor gör…
Nu är det ju så att 9 av 10 som kör här har problem. Och får därmed problem... Vi har själva efter träning blivit rätt bra men det är inte lätt här faktiskt. Välkommen hit för att se verkligheten och provkör själv. Sen kan vi prata om det över en kaffe.

• Gilla
mitthusbergby och 1 till
  • Laddar…
U Ulf2121 skrev:
Nu är det ju så att 9 av 10 som kör här har problem. Och får därmed problem... Vi har själva efter träning blivit rätt bra men det är inte lätt här faktiskt. Välkommen hit för att se verkligheten och provkör själv. Sen kan vi prata om det över en kaffe.
Osannolikt att Nissens har körkort, han åker nog rälsbuss hela dagarna…

• Haha
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Nissens
U Ulf2121 skrev:
Vad är det som gör dig själv så engagerad?
Jag är inte engagerad i vad din granne håller på med, är mer fascinerad av att du låter det påverka dig så mycket. Det borde finnas roligare saker att ägna sig åt.

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, men det är nog inte många dom har vinterdäck som är lågprofildäck… det var ju tydligen sådana som inte tål stenar.
Jag har. Dubbfria då såklart. Helt nya för säsongen och inte så billiga heller.

Nissens
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Osannolikt att Nissens har körkort, han åker nog rälsbuss hela dagarna…
Jag har körkort för både MC, personbil och lastbil. Lastbil har jag inte kört så mycket, desto mer bil och MC. Och jag har aldrig fått något däck förstört av någon sten, däremot har det blivit en del stenskott.

Att köra på en väg utan att hamna bredvid den på ts grannes tomt borde du klara av om du har körkort.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nissens
U Ulf2121 skrev:
Jag har. Dubbfria då såklart. Helt nya för säsongen och inte så billiga heller.
Dubbfritt är livsfarligt på is, så det skulle jag aldrig köra med.
Men om du håller dig på vägen och inte kör på de livsfarliga stenarna som tuggar sönder bildäck så borde det gå bra. :)

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Nissens
U Ulf2121 skrev:
Vad är det som är svårt menar du?

D Dublin skrev:
Såklart - bra poäng! Plockade faktiskt bort dem igår och lade dem strax utanför grannens tomtgräns... Vill inte gå ut och fota nu med blixt av förståeliga skäl. Här en bild från i förrgår (eller möjligen dagen innan) då grannen ställt en av den upp på tvärkant i snökaoset. Det är väl någon form av standardplattstenar på ca 300×200×100 mm.

• Trädstubbe i snö med gräs, suddig bild, vintermiljö, dagtid, naturdetalj, ensamt element.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Wow
Nissens
  • Laddar…
Nissens
U Ulf2121 skrev:
Såklart - bra poäng! Plockade faktiskt bort dem igår och lade dem strax utanför grannens tomtgräns... Vill inte gå ut och fota nu med blixt av förståeliga skäl. Här en bild från i förrgår (eller möjligen dagen innan) då grannen ställt en av den upp på tvärkant i snökaoset. Det är väl någon form av standardplattstenar på ca 300×200×100 mm.
Men de där syns väl tydligt, om du ser dem som snöpinnar så håller du undan.
Rätt sjukt att lägga ut stenar på det viset.

K
U Ulf2121 skrev:
Är den där bilden sann så finns det säkert nån lag mot såna idiotiska tilltag.
Polisanmäl skiten.

• Gilla
Ulf2121
  • Laddar…
K K. L skrev:
Jag tittade lite på kartan och vad jag kan se på den så är det väl inte så svårt att hålla sig på vägen och undvika "gräskanten"
Det är inte så att ni letar efter problem som inte finns och på ren trots genar över gräsmattan.

Budbilar och andra som kör på gräset är ju inte era problem, det får väl grannen ta upp med de berörda firmorna.
Det är framförallt när man behöver vända och/eller backa. Går tyvärr inte att vända inne hos oss när våra 2 bilar står där. Vi har lärt oss hyggligt själva, men tyvärr inte övriga världen. Häromdagen blev en stackars 20-årig budbilskille som levererade en bokhylla till oss påhoppad och utskälld efter noter för att han var några centimeter in på gräset med sina däck när han skulle vända bilen. Ingen kör in på gräset med vilje. Min fru åkte på en rejäl dänga också eftersom vi anses ansvara för alla som har ärenden till oss.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.