Vi märkte precis att det inte kommer något vatten ur vår kran vi har på husfasaden, som vi använder för trädgården. Det brukar vara fullt tryck i kranen och nu kommer det ingenting. Mig veterligen finns inga balufixer kopplade till det röret.
Rören går in i huset och jag kan följa dem så långt som ner till golvet. Jag har byggt in rören i en platsbyggd stereomöbel men kollat med en inspektionskamera och jag kan inte se några tecken på läckage på den biten. Huset är från 1944. Jag gissar att rören går ingjutna någonstans i grunden för vi har ingen källare som jag kan kolla.
Vi har inte märkt av något konstigt med vattnet i huset, ingen tryckförändring eller liknande.
Kan det vara ett läckage eller är det ett fysiskt stopp någonstans? Hur bör jag felsöka?

Tack!

Hände mig för ett par veckor sedan: stäng av huvudkranen och plocka isär kranen; förhoppningsvis är det bara som hos mig - en liten mojäng hade pajat.

Krilleman
Vad är det för vattenutkastare? Vet du inte märke/sort så lägg upp en bild på den!

Det är denna modell. Plastnyckel utanför bild. Jag kom också på att det (förhoppningsvis) är själva kranmekanismen som pajat. Hoppas, så att det inte är en läcka längre in på systemet.

IMG_6488.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Krilleman
Stäng av vattnet och lossa överstycket vid muttertaget innan den gråa ringen och kontrollera skicket på innanmätet.

Var står det på sidan på utkastaren vid knuten på snöret, VA?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.