2 780 läst ·
10 svar
3k läst
10 svar
Bräckt vatten till pool
Jag har (snart) en pump som pumpar upp bräckt vatten till stugan som ligger på ett berg ovanför havet.
Jag funderar på om jag skulle kunna använda sjövattnet till en billig ovanmarkpool så ungarna kan få bada av sig lite.
Jag tänker att jag fyller upp poolen och sen låter jag en jetpool dra vattnet genom några vanliga 10” filter.
vad säger ni?
Jag funderar på om jag skulle kunna använda sjövattnet till en billig ovanmarkpool så ungarna kan få bada av sig lite.
Jag tänker att jag fyller upp poolen och sen låter jag en jetpool dra vattnet genom några vanliga 10” filter.
vad säger ni?
Hur har det gått?D Derbyboy skrev:Jag har (snart) en pump som pumpar upp bräckt vatten till stugan som ligger på ett berg ovanför havet.
Jag funderar på om jag skulle kunna använda sjövattnet till en billig ovanmarkpool så ungarna kan få bada av sig lite.
Jag tänker att jag fyller upp poolen och sen låter jag en jetpool dra vattnet genom några vanliga 10” filter.
vad säger ni?
Pumped är på plats, används dagligen och är ovärderlig. Än så länge är barnen små så det räcker gott med en barnpool, uppblåsbar på 500L. I framtiden tänker jag mig en större rackare.
Har ett väldigt fint flöde i slangen (fyller barnpoolen på 5-7 min) så jag ser inga problem med att fylla poolen (även en större) ofta, därmed är jag inte beroende av avancerad rening etc.
Har ett väldigt fint flöde i slangen (fyller barnpoolen på 5-7 min) så jag ser inga problem med att fylla poolen (även en större) ofta, därmed är jag inte beroende av avancerad rening etc.
Intressant. Hur tänker du dig den avancerade reningen? Vi har pool med sjövatten men funderar på vedeldad badtunna . Men skulle gärna fixa dusch med rent vatten.D Derbyboy skrev:Pumped är på plats, används dagligen och är ovärderlig. Än så länge är barnen små så det räcker gott med en barnpool, uppblåsbar på 500L. I framtiden tänker jag mig en större rackare.
Har ett väldigt fint flöde i slangen (fyller barnpoolen på 5-7 min) så jag ser inga problem med att fylla poolen (även en större) ofta, därmed är jag inte beroende av avancerad rening etc.
Om du vill köra klorinator (som är grymt smidigt) så är de intressant var du bor. Vi har lågsaltklorinator som vill ha 0,2-0,3% medan de flesta vill ha 0,4%. Hur det funkar om du bor där det är saltare vet jag inte.
Klicka här för att svara