2 185 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Brabyggare kvalitetssäkrar
Hej!
Jag har en fundering kring hur brabyggare kvalitetssäkrar sina byggfirmor. Vi har fått en offert från ett byggbolag som är knutna till brabyggare.se men vid en uc kontroll visar det sig att dom har 6 st anmärkningar.
Är det inget att bry sig om eller vad?
Jag har en fundering kring hur brabyggare kvalitetssäkrar sina byggfirmor. Vi har fått en offert från ett byggbolag som är knutna till brabyggare.se men vid en uc kontroll visar det sig att dom har 6 st anmärkningar.
Är det inget att bry sig om eller vad?
Nu är jag kanske lite fördomsfull.
Generellt så använder en bra hantverkare aldrig/sällan någon typ av förmedlingstjänst, utan dessa får jobb via förmedlade kontakter från nöjda kunder.
Men visst, en ny hantverkare kan behöva använda någon typ av förmedlingstjänst i början.
Hur stor är omsättningen? Vinstmarginal? Soliditet? Eget kapital? Årets resultat? Hur länge har dom funnits? Kassalikviditet?
Detta får man ta med i värderingen ihop med eventuella anmärkningar.
Generellt så använder en bra hantverkare aldrig/sällan någon typ av förmedlingstjänst, utan dessa får jobb via förmedlade kontakter från nöjda kunder.
Men visst, en ny hantverkare kan behöva använda någon typ av förmedlingstjänst i början.
Hur stor är omsättningen? Vinstmarginal? Soliditet? Eget kapital? Årets resultat? Hur länge har dom funnits? Kassalikviditet?
Detta får man ta med i värderingen ihop med eventuella anmärkningar.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 116 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 116 inlägg
Du kan ju alltid kontakta Brabyggare så att de kan uppdatera sin information.P Perfaus skrev:
Administrator
· Skåne
· 8 666 inlägg
Jag tror att du ska ta Brabyggares kvalitetssäkring med en nypa salt och göra alla undersökningar själv, som Demmpa förslår här ovan.
Byggveteran
· Stockholm
· 340 inlägg
Törs nästan ta gift på att den kvalitetssäkring dom refererar till består i att dom kollar att F-skattsedel finns, typ. Köp hantverkstjänster på rekommendation!
Klicka här för att svara