2 811 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Bra pris på Pordrän i Stockholm!
Håller på att bila ur min källare för att lägga nytt isolerat golv med värme etc. Pga. önskan till lägre bygghöjd och lite blött här och var under gamla golvet har jag bestämt mig för att köra 5cm makadam och sedan 100+70 mm Isodrän/Pordrän + 8 cm platta.
Efter att ha läst gamla trådar om priser på Pordrän och Isodrän såg jag någon som handlat Pordrän på CPI AB i Upplands Väsby för 110 kr/kvm. Eftersom Fredells verkar ta 204 kr/kvm för samma sak och Beijer och övriga ligger runt 200 kr/kvm för Isodrän tänkte jag att det var värt ett försök även om tråden var gammal. Ett telefonsamtal senare kan jag konstatera att de fortfarande tar 110 kr/kvm för 100 skivan och 70 kr/kvm för 70 skivan och då är det gratis hemkörning. Sparade därmed in sköna 12000 för mitt källarprojekt. Ett tips till er andra som letar bra pris på Pordrän är alltså CPI AB i Upplands Väsby.
Mvh
Calle
Efter att ha läst gamla trådar om priser på Pordrän och Isodrän såg jag någon som handlat Pordrän på CPI AB i Upplands Väsby för 110 kr/kvm. Eftersom Fredells verkar ta 204 kr/kvm för samma sak och Beijer och övriga ligger runt 200 kr/kvm för Isodrän tänkte jag att det var värt ett försök även om tråden var gammal. Ett telefonsamtal senare kan jag konstatera att de fortfarande tar 110 kr/kvm för 100 skivan och 70 kr/kvm för 70 skivan och då är det gratis hemkörning. Sparade därmed in sköna 12000 för mitt källarprojekt. Ett tips till er andra som letar bra pris på Pordrän är alltså CPI AB i Upplands Väsby.
Mvh
Calle
Tack för tipset. Jag beställde just från CPI men lyckades dock inte få riktigt så lågt pris. Är det priset för byggföretagare kanske? Jag fick 100mm-skivorna till 120 kr/kvm + moms (alltså ca 150 kr/kvm inkl moms).
Trots att jag frågade vid telefonbeställningen och fick svar att priset var ink. moms så kom nu fakturan och då var det 110 + moms, dvs 137,5 kr kvm för 110 skivan. Är väl OK men inte lika bra som var sagt från början. Får se om det går att göra något åt det.
Klicka här för att svara