4 840 läst ·
10 svar
5k läst
10 svar
Bra och billig betonggjutning i Huddinge?
Vi gjorde precis samma sak. Samma yta och 8-9 cm platta, allt förarbete klart.
Betalade ca 19000kr efter rot, gjutning med pumpbil.
De gjorde ett snabbt och bra jobb. www.emjiab.se
Tog in offerter från ett flertal firmor och priset varierade +/- 500
Betalade ca 19000kr efter rot, gjutning med pumpbil.
De gjorde ett snabbt och bra jobb. www.emjiab.se
Tog in offerter från ett flertal firmor och priset varierade +/- 500
Snackade just med en kille som skulle göra jobbet för 20 KSEK och då skulle jag få ett golv som man kan "slicka på" när det är klart. Han menade att det skulle alldeles slätt. Hur kan man lämna ett slätt golv på så kort tid? Behöver det inte torka innan man kan slipa eller går det att fixa i alla fall?
Man använder en s.k. helikopter och bearbetar den gjutna ytan när den börjat brinna (härda).Fredric1 skrev:Snackade just med en kille som skulle göra jobbet för 20 KSEK och då skulle jag få ett golv som man kan "slicka på" när det är klart. Han menade att det skulle alldeles slätt. Hur kan man lämna ett slätt golv på så kort tid? Behöver det inte torka innan man kan slipa eller går det att fixa i alla fall?
De jag har sett använder först en svagt kupad plåt som när den roterade smetar ut betongytan, när detta var gjort så byttes plåten mot stålvingar och ytan glättas tills den var helt spegelblank.
Det krävs en del vana och talang för att göra detta jobb bra, speciellt om det ska byggas fall mot brunnar samtidigt. Men de som är duktiga kan åstadkomma en yta som är jämförbar med en slipad.
Killarna som gjöt min 280m2 platta har rykte om sig att vara Sveriges bästa gjutare och trots att jag hade högt ställda förväntningar på dem så blev jag mycket imponerad av resultatet.
Mitt garagegolv är verkligen spegelblankt och efter en tvåstegs lithurin-behandling (som jag gjorde själv) så är det en fröjd för ögat och mycket lättstädat.
Klicka här för att svara