Hej

Vet ni var man köper tillbehör till Multimaster till bra pris (ev på nätet från USA)?
Finns det någon bra pirat tillbehör som passar.

(Fick just en Multimaster i present som jag inte hunnit prova)

Mvh

Peter

GSM-Peter skrev:
Hej

Vet ni var man köper tillbehör till Multimaster till bra pris (ev på nätet från USA)?
Finns det någon bra pirat tillbehör som passar.

(Fick just en Multimaster i present som jag inte hunnit prova)

Mvh

Peter
Multimaster-tillbehör och bra pris går tyvärr inte ihop. I alla fall inte originaltillbehören. Dock finns boschs tillbehör vilka är billigare. De passar till den gamla multimastern, vet inte om de passar till den nya. Någon som vet?

R
boschs tillbehör passar inte till den nya multimaster tyvärr

Det blev en Bosch PMF 180 E! Skulle gärna vilja haft en blå variant, men eftersom jag behöver den NU kan jag tyvärr inte vänta. Fick jag den för 875 kr på Bauhaus vilket verkar vara ett schysst pris.

Något jag reagerade på var att den låter en hel del. Det får definitivt införskaffas ett par hörselskydd också! Frågan är hur mycket grannarna kommer störas (jag ska slipa alla snickerier i lägenheten så den kommer ju vara igång ganska länge). Vet inte om den väsnas mer eller mindre än andra liknande maskiner dock?

Hej

Vet någon var köper man billiga tillbehör till Boschen?
Typ på webben från Tyskland eller USA?

Mvh

Peter

Mr Handyman skrev:
Pratade lite med en kille från Bosch för nån vecka sen. Han sa att det ska komma en 10,8V Li-maskin i höst och troligen en blå sladdriven i vår.
Det stämmer att det kommer.

NyfikenVit skrev:
(jag ska slipa alla snickerier i lägenheten så den kommer ju vara igång ganska länge).
Är det mycket slipjobb är knappast en deltaslip optimal; du borde ha en excenter- och/eller planslip också.

MVH
Ronnie

Det är fyra rum där golvlister och fönstersnickerier på inomhussidan ska slipas. Jag har hittills provat att slipa golvlisterna i ett rum och det gick ok, även om det tog ett tag. Frågan är dock till vilka typer av snickerier man bör använda en planslip respektive excenterslip istället för deltaslip?

NyfikenVit skrev:
Det är fyra rum där golvlister och fönstersnickerier på inomhussidan ska slipas. Jag har hittills provat att slipa golvlisterna i ett rum och det gick ok, även om det tog ett tag. Frågan är dock till vilka typer av snickerier man bör använda en planslip respektive excenterslip istället för deltaslip?

Skit i planslipen, skaffa en Festool Rotex 150 istället. Vad gäller Fein vs Bosch har detta diskuterats utförigt i annan tråd reda. Och så går det att trixa till billiga Boschtillbehören för att få dem att funka på Fein, står också att läsa om i andra trådar.

/A

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.