Spotpriset blir 0,689 kr/kWh, nu bör vi väl hamna så pass lågt att man faktiskt kan få lite förtjänst på förbrukningen? Om jag räknar rätt bör det bli runt 1:86 kr ren vinst om jag maxar mina 3x20A den timmen. Men jag får erkänna att momsen förvillar mig här, kommer jag kunna tillgodoräkna mig minusmoms?

Får man överhuvudtaget tillbaks på elräkningen om man belastar sådana här dagar? Och om så är fallet vilka elhandelsföretag och abbonemangstyper är aktuella?

• Gilla
sofftis
  • Laddar…
Strip Strip skrev:
Spotpriset blir 0,689 kr/kWh, nu bör vi väl hamna så pass lågt att man faktiskt kan få lite förtjänst på förbrukningen? Om jag räknar rätt bör det bli runt 1:86 kr ren vinst om jag maxar mina 3x20A den timmen. Men jag får erkänna att momsen förvillar mig här, kommer jag kunna tillgodoräkna mig minusmoms?
Moms är alltid positiv, så momsen på minus priset är noll.
Överföringsavgift, elskatt och moms på det gör att jag släcker lampor även i dag och imorgon.

• Gilla
sofftis
  • Laddar…
spikplanka spikplanka skrev:
Och om så är fallet vilka elhandelsföretag och abbonemangstyper är aktuella?
Vilket som helst så länge du har timpris. Vi har Tibber och fick avdrag igår och kommer få det idag med. Det finns en brytpunkt där man faktiskt får betalt för att ladda elbilen även om bakar in kostnaderna från elnätsbolaget.

• Diagram i Tibber-appen som visar energikostnader i kronor och pris i öre under en månad. Data varierar med små toppar och en negativ stapel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.