Hej,

Vi har sen tidigare använt Kiilto fix och fog som fungerat okay. Nu ska vi sätta kakel i köket och i vanliga fall hade vi köpt samma igen men problemet är att det inte är så lätt att få tag på i Kristianstad(inga återförsäljare vad jag kunnat hitta). Vad finns det annars för märke värt att köpa? Spelar det egentligen någon större roll om man ska ha grå fog? Vet att svart fog är svår att få till och kräver högre kvalité.

Jag gillar Weber, tycker det har funkat bra.

Tack, finns dock ingen återförsäljare för dem här i Kristianstad.

Har kört Casco primer, fix & fog och det har fungerat mycket bra tycker jag. Finns lite överallt tror jag att köpa. Jag köpte på Hornbach om jag minns rätt.

I ett kök så kan du ta vilket fix som helst, du som amatör märker ingen skillnad.
Du kan även använda dig av färdigblandat kakellim.
Samma gäller för fog, dock så kan det skilja en hel del på färg mellan olika tillverkare.

vill du ha det bästa så köp Ardex

Jag önskade Ardex men fick tyvärr endast det till fogen. Fixen blev Höganäs för 200 kr, skulle jag ha Ardex där så skulle det kosta strax över 500 kr efter som de bara hade en special version hemma.

När det gäller primer så kunde jag välja mellan Finja för 100 kr och Ardex för strax över 200 kr, tror det blir Finja.

Ardex!? :x
Jag tycker schönox är eoner bättre än Ardex..
Särskilt deras dammreducerade PFK+

När det gäller kök så kvittar det egentligen det mesta funkar.
Fogarna är troligtvis dom bästa som finns på marknaden idag enl många yrkesmän

Ardex har gjort ett aktivt val att inte göra dammreducerade produkter pga att det går åt mängder med olja, man tog istället fram ett "munstycke" att sätta över hinken och koppla till dammsugaren för att på så vis få dammreducering, lite besvärligare ja men man slipper oljeanvändningen

• Gilla
Jarlingar
  • Laddar…
Ja till kökskaklet spelar det väl ingen större roll.

Men jag som amatör uppskattar öppettiderna på schönox produkter, ardex upplever jag skinnar mycket snabbare än angivna tider..

Fog tycker jag är samma skit alltihop.. :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.