Jag skall köpa en ny motordriven markis till min terrass. Den gamla har 20 år på nacken så i samband med en allmän renovering åkte även den ut.

Är det någon som har erfarenheter av och kan rekommendera en bra leverantör i Stockholm (jag vill att de skall mäta och montera också)?

Niklassons i Årsta . De tillverkar även själva.

• Gilla
ccf
  • Laddar…
Markis.nu

• Gilla
ccf
  • Laddar…
Tack till er båda!

• Gilla
Noseone och 1 till
  • Laddar…
Nu har jag varit på Niklassons och de verkar både kompetenta och är trevliga. Det är bara att konstatera att det är fruktansvärt dyrt med markiser (offert på 17.000 inkl moms inkl montering för en 280 bred med 200 utfall).

Tydligen går det inte att få mer än 200 i utfall för en 280 bred markis vilket är synd, men min största besvikelse var att de bara har markiser med vita eller ljusgrå armar. Markisen skall sitta på en terrass som är i svart plåt, fönsterpartiet under är i en antracitgrå RAL, tyget skall vara mörkgrönt och då kommer det se helt förskräckligt ut med vita armar, som kommer att lysa. Vill man få armarna lackade i en annan kulör kostar det 35-40% extra... Vilket jag inte har råd med.

Är det någon som lyckats köpa en markis med mörkgrå eller svarta armar - utan att ha behövt betala ytterligare 6500 för detta?

Hornbach har haft rätt prisvärda.

Montera är ju plätt-lätt! Pruta bort den delen först och främst.
Jag köpte på nätet, 140kvadrat tror jag siten hette. Funkade helt ok med normal dhl-bil dagtid. Dom hade en grå som lager-färg betydligt billigare än att välja färg själv.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.