Vanligt är ju att man sätter micron ovanför ugnen när man har inbyggnad av dessa i högskåp. Men så tänkte jag att det kommer en dag när barnen är gamla nog att få använda micron själva, men med denna lösning sitter den ju då för högt upp. Alltså har vi tänkt oss att sätta ugnen traditionellt under spishällen, för att kunna montera micron lägre.

Men, vilken höjd ska man då sätta den på? När är barnen tillräckligt gamla för att få hantera micron själva?

/alacs
 
När barnen börjar använda micron är de inte särskilt långa (kanske runt 110 cm?), då är allt över 90 cm ( på bänken) för högt. Våra barn är nu ca 140 cm långa (11 år) och de når upp över inbyggnadsugnen till micron utan problem. Tidigare hade vi micron stående i ett bänkskåp, det tyckte vi var perfekt barnhöjd. (Själva använder vi den inte särskilt ofta)
/Ulle
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.