Griffeltavlan
Jag är ute efter fönsterfärg.
Ska måla ett fönster och färgen räcker inte. Målade sist med Caparols färg som var guld. Dock så har dom stängt sin butik där jag bor.

Nordsjös sortiment går bort tyvärr efter deras kassa och stroppiga kundhantering. Dom tar inte alls på sig något om färgen inte levererar.

Jag använder Jotun Drygolin alkydoljefärg med Visir grundolja där det är trärent. Har fungerat prima. Har man mycket tålamod kan man ju måla med ett linoljebaserat färgsystem men man får vänta mycket på långa torktider.

Det man absolut ska undvika som pesten är vattenbaserad fönsterfärg och så kallad grundolja som bara är vatten med fungicider i. Det fungerar inte alls utan trillar av inom några år.

Griffeltavlan
E Eld skrev:
Jag använder Jotun Drygolin alkydoljefärg med Visir grundolja där det är trärent. Har fungerat prima. Har man mycket tålamod kan man ju måla med ett linoljebaserat färgsystem men man får vänta mycket på långa torktider.

Det man absolut ska undvika som pesten är vattenbaserad fönsterfärg och så kallad grundolja som bara är vatten med fungicider i. Det fungerar inte alls utan trillar av inom några år.
Har för mig att caparols vattenbaserad alkydfärg. Någon slags hybridfärg. Man blev helt hög av att stå och måla i garaget med öppen dörr.
Jag grundade med halvolja på slutet och dom fönstren är i söderläge och de funkade super. Tog 50/50 balsamterpentin och kokt linolja. Lär torka 1 dag minst.
Vart köper man Jotun då?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.