Skall köpa ny dammsugare till vårt dagis (föräldrarkooperativ) och tänkte fråga om råd på märke sort etc.

Det skall som sagt vara en vanlig dammsugare (ej grov) men den används ju tre gånger i veckan så den slits rätt fort. Är det någon som har rekommendationer på något bra val?

/Gojan

Miele is the shit!

http://www.miele.se/se/9471.htm

Hela S5-serien är väl i princip samma maskin, bara utsidan/finesser som skiljer. Bra priser hittas på Pricerunner.

Den där Mielen verkar vara en konsumentmaskin. Den kommer inte hålla ett halvår på ett dagis. Vårt föräldrakooperativa dagis har stått inför samma problem, och det blev en Euroclean som ovan efter att vi hade sabbat några konsumentmaskiner. Visserligen enklare fabrikat än Miele, men ändå

Satsa på Nilfisken. Vi köpte en likadan som på bilden till jobbet (kostade 2900 tror jag)
Inga!!!! finesser, inte ens sladdvinda MEN en bra och solid maskin.

Kunde inte låta bli så jag ringde upp en försäljare på Nilfisk för att höra vad han tyckte. Jag frågade om han rekommenderade maskinen ovan eller deras Nilfisk Extreme.

Han sa att Nilfisk Extreme är ju deras vassaste konsumentmaksin men den går inte att jämföra med proffsmaskinen (som GD930 är). En konsument maskin är byggd för att användas 1/2 till 1 timme i veckan och har en massa lulllull som sladdvinda och extrafack för diverse saker. Saker som går sönder rätt lätt vid flitig användning.

Han tyckte att GD 930 var det enda alternativet (precis som ni andra här verkar tycka).

/Gojan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.