Mikael_L
Har du inte köpt sågen än tycker jag du ska kolla på Bauhaus med, om du har nära till dom.

Jag såg att en 1200:- såg var sänkt till tusenlappen nu, den hade en trevlig cm-skala iaf.
Sen hade dom en 2000:- såg som kändes lite mer "byggrobust". Ganska rejäl plåt på de flesta ställena.

Clas Olsson har en rätt OK såg för 2900, men då spänner vi väl din budget lite väl mycket.

Jag tittade på en på Bauhaus ,Alpha Tools tror jag den hette, 995kr. Alldeles för liten. Det fanns en större modell också kostade 1995kr. Inget att ha, tycker jag. Inte värt pengarna i alla fall.

Jocke

Kolla tråden om Bosch GTS 10 vs PTS 10. Vet iofs inte vad PTS:en kostar, det är mer än det som nämnts här, men kanske ändå bättre att betala lite mer och få något som man vill ha och som är bra.

Nä nu börjar det luta mot att jag köper en Woodstar ST12. Det blir nog billigare i längden. Jag ska fundera ett tag till.

Jocke

Köpte själv en Woodstar ST12 igår efter lång tids funderande.
Verkar som om man får mycket för pengarna.

Hoppas bara monteringen går någorlunda hyggligt... :/

Var säljer de Woodstar ST12 och vad kostar den?

Mikael_L
Då ser den här rätt lik ut, (men inte exakt):
http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=816

Men Woodstar är kanske originalet.
Denna maskin från drift och underhåll tror jag är samma som Clas Ohlsson har men med kraftigare trefasmotor istället samt billigare.

Jag köpte ochså Woodstaren med 3-fas maskin efter att ha kört med en 1000kr såg från Silvan under några år.

Det är en helt fantastiskt stor skillnad! :)

Största felet med den lilla billiga var anhållet som inte var bra samt att maskinen inte orkade med nått och bullrade otroligt...

Vad är det som ingår när man köper en Woodstar ST12 hos Plano Maskin? Jag fick Harald Nyborg katalogen idag och där kostar den 2488kr (400V modellen).

Jocke

Så nu har man köpt en Woodstar ST12 på Harald Nyborg för 2488kr + en klinga med 48tänder på köpet (värde 500kr). :)

J*vligt dålig beskrivning på hur man sätter ihop den. Det blev lite skruvar, brickor mm över. Kan jag ha glömt något? Jag har kollat överallt men man vet ju aldrig.

Jocke

Hur har det gått? Har du hunnit köra något med din Woodstar? Kikade på den idag och är lite sugen att ta den som byggsåg till stugan. Begränsad budget gör den attraktiv men vore kul att höra vad du tycker om den så här två månader senare.

Hej

Någon som har fler och nya tips på bra bordscirkelsågar för ca 1500:- gärna under så blir frugan glad:-) krav 45 mm såg djup och helst utan för klumpigt stativ

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.