37 310 läst ·
29 svar
37k läst
29 svar
Bra bordcirkelsåg för ca 1500kr?
Har du inte köpt sågen än tycker jag du ska kolla på Bauhaus med, om du har nära till dom.
Jag såg att en 1200:- såg var sänkt till tusenlappen nu, den hade en trevlig cm-skala iaf.
Sen hade dom en 2000:- såg som kändes lite mer "byggrobust". Ganska rejäl plåt på de flesta ställena.
Clas Olsson har en rätt OK såg för 2900, men då spänner vi väl din budget lite väl mycket.
Jag såg att en 1200:- såg var sänkt till tusenlappen nu, den hade en trevlig cm-skala iaf.
Sen hade dom en 2000:- såg som kändes lite mer "byggrobust". Ganska rejäl plåt på de flesta ställena.
Clas Olsson har en rätt OK såg för 2900, men då spänner vi väl din budget lite väl mycket.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Kolla tråden om Bosch GTS 10 vs PTS 10. Vet iofs inte vad PTS:en kostar, det är mer än det som nämnts här, men kanske ändå bättre att betala lite mer och få något som man vill ha och som är bra.
Medlem
· Värmlands län
· 2 899 inlägg
Var säljer de Woodstar ST12 och vad kostar den?
Plano maskin har det här erbjudandet.
Då ser den här rätt lik ut, (men inte exakt):
http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=816
Men Woodstar är kanske originalet.
Denna maskin från drift och underhåll tror jag är samma som Clas Ohlsson har men med kraftigare trefasmotor istället samt billigare.
http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=816
Men Woodstar är kanske originalet.
Denna maskin från drift och underhåll tror jag är samma som Clas Ohlsson har men med kraftigare trefasmotor istället samt billigare.
Jag köpte ochså Woodstaren med 3-fas maskin efter att ha kört med en 1000kr såg från Silvan under några år.
Det är en helt fantastiskt stor skillnad!
Största felet med den lilla billiga var anhållet som inte var bra samt att maskinen inte orkade med nått och bullrade otroligt...
Det är en helt fantastiskt stor skillnad!
Största felet med den lilla billiga var anhållet som inte var bra samt att maskinen inte orkade med nått och bullrade otroligt...
Hur har det gått? Har du hunnit köra något med din Woodstar? Kikade på den idag och är lite sugen att ta den som byggsåg till stugan. Begränsad budget gör den attraktiv men vore kul att höra vad du tycker om den så här två månader senare.
Hej
Någon som har fler och nya tips på bra bordscirkelsågar för ca 1500:- gärna under så blir frugan glad
krav 45 mm såg djup och helst utan för klumpigt stativ
Någon som har fler och nya tips på bra bordscirkelsågar för ca 1500:- gärna under så blir frugan glad
Klicka här för att svara