585 läst ·
6 svar
585 läst
6 svar
Bok för att lära sig om el?
Hej!
Jag skulle vilja lära mig om el och olika elrelaterade koncept. Från koppplingar (kron, trapp, m.m.) till elsäkringar och annat som är relevant för "hobbyfixaren".
Finns det någon bok som ni kan rekommendera?
Om inte bok, finns det några kurser, videoklipp, eller något annat som ni kan rekommendera?
Jag skulle vilja lära mig om el och olika elrelaterade koncept. Från koppplingar (kron, trapp, m.m.) till elsäkringar och annat som är relevant för "hobbyfixaren".
Om inte bok, finns det några kurser, videoklipp, eller något annat som ni kan rekommendera?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 916 inlägg
Kjell och Company har en ganska grundläggande avdelning på sin hemsida, jag tror det ska finnas i deras "hur funkar det"-bok med...
L Lukas C skrev:Hej!
Elinstallation Yrkesmannaskap - Montörshandbok
Av: Paul HåkanssonFinns i flera upplagor, den används på elektriker utb. sen finns online från Gleerups också.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 171 inlägg
Tips är att kolla begagnatmarknaderna när du ”bara vill veta lite mer”. 1000:- kan könnas dyrt. Finns ett exemplar av ovan nämnda på Bokbörsen för 570:- just nu. 2006 års upplaga.
Campusbokhandeln har också några exemplar. Här brukar jag köpa min studentlitteratur.
Campusbokhandeln har också några exemplar. Här brukar jag köpa min studentlitteratur.
Gör det verkligen det? Det måste vara mycket enklare att läsa vad som är praxis istället för att använda sin ellära och räkna på förluster och impedanser för att välja både kabel och dimension vid olika förläggningssätt...A avh67f skrev:
Klicka här för att svara