G Gp #1 Medlem · 133 inlägg 25 okt 2003 21:59 Gp Medlem 133 inlägg 25 okt 2003 21:59 #1 Jag undrar om källare räknas in i boyta. Jag får bygga ett fritidshus på max 130m2 + 40m2. Källaren kommer att vara av sutterängtyp, dvs att det bara blir uppfyllt med jord upp till boplanet på baksidan av huset.
Jag undrar om källare räknas in i boyta. Jag får bygga ett fritidshus på max 130m2 + 40m2. Källaren kommer att vara av sutterängtyp, dvs att det bara blir uppfyllt med jord upp till boplanet på baksidan av huset.
E Eld #2 Medlem · Stockholm · 3 642 inlägg 25 okt 2003 22:52 Eld Medlem Stockholm 3 642 inlägg 25 okt 2003 22:52 #2 Här kan du läsa hur man mäter upp boytan: http://www.rsv.se/broschyrer/389/38905_del4.pdf?SOK.X=20\&SOK.Y=5
Här kan du läsa hur man mäter upp boytan: http://www.rsv.se/broschyrer/389/38905_del4.pdf?SOK.X=20\&SOK.Y=5
G Gp #3 Medlem · 133 inlägg 26 okt 2003 08:21 Gp Medlem 133 inlägg 26 okt 2003 08:21 #3 Tack för svaret.