38 016 läst ·
114 svar
38k läst
114 svar
Boxer IPTV, TV över fiber
Ja precis, finns väll egentligen bara två om man inte vill sätta upp en parabol, Viasat och Telia där Telia är lite dyrare men man kanske får vad man betalar för. Jag kan inte heller hitta något sätt att teckna på Viasats hemsida utan 24+3 månaders bindningstid och om det stämmer går dom bort. Då blir det bara Telia kvar där man kan teckna utan bindningstid och med 1 månads uppsägningstid.
Jag har varit nöjd med Telias nät och även TV. Kör med Motorola vip 1003 och den har inte haft dålig bilskvalite eller hängt sig. Går att spola tillbaka på kanalen man just tittar på (på vissa kanaler och lite olika stöd ). Går att köpa till riktig inspelningsbar, men lägger inte ut 1400kr på detG Glenn42 skrev:Ja precis, finns väll egentligen bara två om man inte vill sätta upp en parabol, Viasat och Telia där Telia är lite dyrare men man kanske får vad man betalar för. Jag kan inte heller hitta något sätt att teckna på Viasats hemsida utan 24+3 månaders bindningstid och om det stämmer går dom bort. Då blir det bara Telia kvar där man kan teckna utan bindningstid och med 1 månads uppsägningstid.
Sen har telia slopat stöd för kort (så inget kortstrul, så det är riktigt smidigt om man vill byta mellan paketen).
Dock vad jag sett har telia tagit bort sitt billigaste paket för 79kr för TV.
Får fråga telia snällt om ersättarren fåhsd skrev:
Där har boxer mycket att förbättra.
Jag har för mig jag fick sådan mot slutet på telia, men jag hade inga större problem med Telia som sagt... Tror dessutom att jag fick behålla boxen och den ligger nog och skräpar i källaren (Om nån vill ha den, skicka PM) men jag tror telia skickar ut nya gratis?
Som en liten statusuppdatering kan jag informera om att Boxer nu har kopplat bort fiberanslutningen och jag lämnar in kartongen med router och tv-box idag. Det var lite strul i fredags då Telia skulle koppla igång för Boxer hade inte kopplat bort sig som vi hade kommit överens om att dom skulle göra.
När jag ringde Boxersupporten för att få dom att koppla bort frågade jag varför det inte redan var gjort eller om hon jag pratade med kunde se om det var inplanerat, hon kunde inte riktigt svara på varför och sa att hon inte kunde kontrollera ifall det var inplanerat. Dom kanske hade fullt upp att mota bort arga kunder som har förlorat kanaler.
Mina första erfarenheter av Telias fiber TV är väldigt positiva. Jag tänkte inte på att Boxer hade dålig bild när jag inte hade något att jämföra med men när jag körde igång Telia så reagerade jag över den skarpa bilden. Boxen är extremt mycket snabbare i EPG och i menyer, när man ska bläddra mellan playtjänsterna flyttar sig markeringen varje gång man trycker på knappen, helt fantastiskt. Dessutom kan boxen stå på som jag vill så när man trycker igång TVn så är det bara att börja titta direkt.
Jag har märkt att ljudet ibland släpar efter när jag kollar på playtjänster, vet inte om det är överlag eller bara vissa program eller vissa kanaler ännu. Jag har inte riktigt fått grepp om det men det rättar oftast till sig igen efter en liten stund. Inget jag inte kan leva med om det är något permanent. Så än så länge är jag supernöjd med Telia och det är det jag kommer att rekommendera om någon frågar mig vilken TV leverantör dom ska välja om man vill ha TV via fiber. Allt fungerar!
När jag ringde Boxersupporten för att få dom att koppla bort frågade jag varför det inte redan var gjort eller om hon jag pratade med kunde se om det var inplanerat, hon kunde inte riktigt svara på varför och sa att hon inte kunde kontrollera ifall det var inplanerat. Dom kanske hade fullt upp att mota bort arga kunder som har förlorat kanaler.
Mina första erfarenheter av Telias fiber TV är väldigt positiva. Jag tänkte inte på att Boxer hade dålig bild när jag inte hade något att jämföra med men när jag körde igång Telia så reagerade jag över den skarpa bilden. Boxen är extremt mycket snabbare i EPG och i menyer, när man ska bläddra mellan playtjänsterna flyttar sig markeringen varje gång man trycker på knappen, helt fantastiskt. Dessutom kan boxen stå på som jag vill så när man trycker igång TVn så är det bara att börja titta direkt.
Jag har märkt att ljudet ibland släpar efter när jag kollar på playtjänster, vet inte om det är överlag eller bara vissa program eller vissa kanaler ännu. Jag har inte riktigt fått grepp om det men det rättar oftast till sig igen efter en liten stund. Inget jag inte kan leva med om det är något permanent. Så än så länge är jag supernöjd med Telia och det är det jag kommer att rekommendera om någon frågar mig vilken TV leverantör dom ska välja om man vill ha TV via fiber. Allt fungerar!
Hade hoppats att jag var färdig med uppdateringar nu i ärendet men det fortsätter lite till. I måndags förra veckan när jag skulle lämna in paketet så fungerade inte fraktsedeln, jag frågade om jag kunde få betala frakten så jag fick iväg den men det kunde ombudet inte hjälpa till med. Jag tog kontakt med Boxer och dom skulle skicka en fraktsedel, det kom ingen fraktsedel så i fredags ringde jag supporten igen och frågade var fraktsedeln var. Killen jag pratade med då i supporten sa att han som hade beställt en fraktsedel till mig hade gjort fel så den var inte skickad. Strax efter samtalet i fredags fick jag en orderbekräftelse på beställd fraktsedel så nu verkar det vara registrerat i alla fall. Det har inte dykt upp någon än men den kommer nog idag förmodar jag.
Det kom ingen fraktsedel, jag pratade med supporten idag igen och den ska vara skickad i alla fall med beräknad leverans nästa vecka. Så om jag förmodar att den kommer nästa vecka så är det alltså en leveranstid på 2-3 veckor för en returfraktsedel. Om jag skickar ett traditionellt brev vart som helst i sverige är det framme dagen efter, förstår inte vilket fraktsätt som används här, kankse det är så att dom kör old school och springer hit med det?
Ska väll även tillägga att avtalet inte bryts förrän dom får tillbaka sin utrustning så jag får välja om jag ska strunta i det eller bestrida nästa faktura som kommer. Jag börjar bli rejält trött på det här nu och vill egentligen bara bli av med dom men samtidigt känns det fel att bara betala.
Ska väll även tillägga att avtalet inte bryts förrän dom får tillbaka sin utrustning så jag får välja om jag ska strunta i det eller bestrida nästa faktura som kommer. Jag börjar bli rejält trött på det här nu och vill egentligen bara bli av med dom men samtidigt känns det fel att bara betala.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Företag har andra möjligheter för att hålla nere priserna, t.ex. B-post som är leverans inom 3 dagar och att skicka med Bing som har hämtar post bara vissa dagar i veckan och leverans bara vissa dagar i veckan.G Glenn42 skrev:
Jo det förstås men jag tänker att om man har missat första gången så kanske man väljer ett snabbare alternativ nästa gång även om det innebär en marginellt högre kostnad för att lösa misstaget snabbt?
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 138 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 138 inlägg
Eller så skickar de fraktsedeln med DHL .....
Undrar varför de inte kunde maila frakthandlingar -fördröjningstaktik kanske
Har Du kollat igenom vad som följde med i box-leveransen, det kan ligga en retursedel där
Undrar varför de inte kunde maila frakthandlingar -fördröjningstaktik kanske
Har Du kollat igenom vad som följde med i box-leveransen, det kan ligga en retursedel där
Ja det var det jag skrev om några inlägg upp, den fraktsedeln som låg med som dom sa att jag skulle använda fungerade inte hos ombudet.
Efter att ha pratat med dom idag så fick jag nu ett mail
Efter att ha pratat med dom idag så fick jag nu ett mail