Har en kommod från bathlife men tillhörande bottenventil.
Har funkat bra i två år men så upptäckte jag att det läckte. Försökte skruva loss den och den gick självklart sönder, beställde en ny men den läcker fortfarande.
Den har en konstig design så det ligger konstant vatten mellan porslinet och där ingången till bottenventilen, överflödigt vatten rinner ut till avloppet men den mångden som ansamlas rinner ut genöm gängorna.
Se bild för monteringsanvisning samt mitt foto där vattendroppar ansamlas i gängorna till själva ventilen.
Bild 3 från anvisning där vattnet rinner mellan ventilen och det som ska hålla tätt.
Vad göra?
Har funkat bra i två år men så upptäckte jag att det läckte. Försökte skruva loss den och den gick självklart sönder, beställde en ny men den läcker fortfarande.
Den har en konstig design så det ligger konstant vatten mellan porslinet och där ingången till bottenventilen, överflödigt vatten rinner ut till avloppet men den mångden som ansamlas rinner ut genöm gängorna.
Se bild för monteringsanvisning samt mitt foto där vattendroppar ansamlas i gängorna till själva ventilen.
Bild 3 från anvisning där vattnet rinner mellan ventilen och det som ska hålla tätt.
Vad göra?
Ja alltså det ser från tillverkarens "anvisningar" har jag satt.J Jensa86 skrev:
Det rinner uppifrån och det är inte fuktigt mellan meutter och den vita platpackningen utan det är blött i gängorna nedanför muttern.
Alltså, mellan den du har pilar på och resten av avloppsröret på tidigare bilder bör det vara en gummipackning, finns den verkligen eller försvann den i bytet? Jag gissar att det är där det läcker snarare än mellan muttern och gägnan som dina pilar pekar på.
Alltså mellan här:
Och där detta röret går emot det över innanför muttern:
Så borde det vara en planpackning som tätar.
Alltså mellan här:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Jo du har rätt i att jag fick med annat när jag köpte en ny bottenventil. Dn svart packning ligger mellan bottenventil och det avlånga röret ( fanns visserligen också i den vita kopplingen)J Jensa86 skrev:Alltså, mellan den du har pilar på och resten av avloppsröret på tidigare bilder bör det vara en gummipackning, finns den verkligen eller försvann den i bytet? Jag gissar att det är där det läcker snarare än mellan muttern och gägnan som dina pilar pekar på.
Alltså mellan här:
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Dock vet jag inte hur något kan fästa på under sidan, helt plant.
Logga in
Skapa konto
För att döda den historien så läcker det långsamt uppifrån, mellan muttern och röret.
Logga in
Skapa konto
Medlem
· Västra Götaland
· 29 inlägg
Har samma problem, satt i två dagar och försökte. Köpte Biltemas VVS-tätning och kladdade på, nu funkar det faktiskt. Men fan vilken dålig konstruktion.
Har funkat i tio minuter. Så vi får väl se över tid.
Har funkat i tio minuter. Så vi får väl se över tid.
Klicka här för att svara