:) Hej, kan inte alla som lagt upp sitt bottenlån bara snabbt skriva in räntesats, bindningstid och bank här... /lata cattis

cattis skrev:
:) Hej, kan inte alla som lagt upp sitt bottenlån bara snabbt skriva in räntesats, bindningstid och bank här... /lata cattis
Antar att det blev för mycket skumpa igår kväll, därav lata cattis ;D ;D

Vi har inte skrivit på lånet än, men det är beviljat med följande villkor:
SEB
Räntesats bottenlån = gällande räntesatser (se SEB's hemsida) - 0,6%. Gäller alla bindningstider

Nix ingen skumpa här inte, jaha -0,6% varför då, måste man vara stammis i banken...

SEB 4,85 bundet 3 år, avtalat igår ;D

cattis skrev:
Nix ingen skumpa här inte, jaha -0,6% varför då, måste man vara stammis i banken...
Nej, faktiskt inte kund hos SEB. Det är fler av "storbankerna" som ger samma rabatt. Som tidigare diskuterats verkar 0,5% som en standardrabatt. Om det går att få någon rabatt hos SBAB eller liknande som redan ligger lägre från början vet jag inte. Men någon ute i etern har säkert testat detta.

Halloj på er!

Utan att ens fråga så erbjöd SEB oss -0.60 på bundet bottenlån samt -0.50 på rörligt bottenlån. Detta vid köp av befintlig tomt+fastihet. Skumt att det verkar så vedertaget att man inte ens behöver pruta längre ???

Mvh Stefan

He He nu håller man på och prutar på räntan... hoppas ni inte skojade när ni sa att SEB alltid ger 0,6& i rabatt för det har jag sagt till min Nordeagubbe nu... 8)

cattis skrev:
He He nu håller man på och prutar på räntan... hoppas ni inte skojade när ni sa att SEB alltid ger 0,6& i rabatt för det har jag sagt till min Nordeagubbe nu...  8)
Det var väl dumt. Du kunde ju lika gärna ha sagt 0.7, 0.8 eller... :)

cattis skrev:
He He nu håller man på och prutar på räntan... hoppas ni inte skojade när ni sa att SEB alltid ger 0,6& i rabatt för det har jag sagt till min Nordeagubbe nu...  8)
Nåde dig om du får bättre :D Fast den infon delar du väl med dig gladeligen, eller ?

Japp... men jag är nöjd med samma, annars byter jag bank 8)

4,95 3-år 5,30 5-år, kanske inte billigast men en bra bankgubbe är värd att ha kvar... ;D

Är det jag som inte hänger med (som vanligt) eller ???
Ni skriver: "Gällande räntesatser (se SEB's hemsida) - 0,6%. "
På SEBs hemsida står det följande:
Villor

Fast ränta
1 år 4,55%
2 år 4,65%
3 år 4,85%

Vad då -0,6% ??? ??? ??? ???

Kan avslöja att även SEB säger vadå 0,6% så det där är nog lite olika....

känns rätt orimligt att dom kan sänka till 3,95 på ett-årig

cattis
Vad då olika ???
Antingen fick de -0,6% på SEB´s ordinarie räntor eller fich de inte >:(

cattis
Vad då olika ???
Antingen fick de -0,6% på SEB´s ordinarie räntor eller fick de inte >:(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.