Hur mäts förbrukningen?
Är det via elmätare från BRF eller från ett elnätsbolag?

Elmätare från föreningar kan vara av variande kvalite och inte alltid av en sort som ska användas för debitering.
 
Är det inte värmepannan som drar så mycket el då?
 
E etompau skrev:
20 000 kWh/år är extremt mycket för en lägenhet på 83 m2. Något måste vara kapitalt fel här
Ja för en "normal" lägenhet som inte värms upp av el. Här pratas dock om en "vattenburen värmepanna" och används hushållselen till uppvärmning är det nog inte lika orimligt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.