10 701 läst ·
39 svar
11k läst
39 svar
Bostadsrätt blev ointressant pga oväntad plank/skärm - vad kan jag göra?
Jag hoppas verkligen att detta löser sig men är inte säker på att jag vill ta den extra kostnaden för en större lägenhet. Tänker mycket på vilken hjälp jag kan få och har rätt till om jag får häva köpet men inte går på en större lgh. Är ju i princip omöjligt att ordna nytt boende på tre veckor och kommer i så fall att leda till att jag måste magasinera och fixa temporärt boende. Skanska är väldigt tillmötesgående så jag hoppas att det ger sig men nu är det oroligt. Får vänta till nästa vecka nu.
Skickar med ett par bilder från 12:e november då det inte gick att förstå hur instängt det skulle bli. Urtag för brandtrappan fanns redan då men det var inget jag noterade vid den tiden.
Edit: ser nu att jag redan lagt in de bilderna tidigare.
Skickar med ett par bilder från 12:e november då det inte gick att förstå hur instängt det skulle bli. Urtag för brandtrappan fanns redan då men det var inget jag noterade vid den tiden.
Edit: ser nu att jag redan lagt in de bilderna tidigare.
Redigerat:
Har du hört något från Skanska ännu?
Ptja, jag fick resignera och försöker nu se något positivt i köpet. Jag försökte pruta på en trea men ångrade mig innan jag fick svar och köper den här. "Bara" två milljoner... 
Det blev lite för mycket med nytt jobb, tuff förkylning och få utvägar. Jag hade ganska säkert kommit ur köpet men 13500 kr back för tillval i kök och WC och indikation på ingen hjälp med boendesituation. Dvs. jag hade haft pengar på fickan men haft två veckor på mig att ordna nytt boende. Inte så sugen att det ska drabba min nya anställning förutom att det kändes helt omöjligt att ordna ett nytt boende så kort tid.
Det var totalt omöjligt att förutse något som inte finns markerat på någon modell, ritning eller broschyr som jag kommit över. Dvs. beslutsunderlaget var inte korrekt. Om jag skulle gå vidare så skulle jag få fightas med Skanska och kanske min egen nya förening och det känns inte värt det. Nu får jag försöka känna mig hyfsat glad och det blir förhoppningsvis inte så lång tid där. Jag har fortfarande bara 15-20 meter till skogen och löp-/cykelspår och bra pendling till jobbet men att sitta med kaffe och glo på tallarna blir inte riktigt samma sak. Målet är hus så det är lite mellanstation. Det blev inte mer spännande än så tyvärr.
Det blev lite för mycket med nytt jobb, tuff förkylning och få utvägar. Jag hade ganska säkert kommit ur köpet men 13500 kr back för tillval i kök och WC och indikation på ingen hjälp med boendesituation. Dvs. jag hade haft pengar på fickan men haft två veckor på mig att ordna nytt boende. Inte så sugen att det ska drabba min nya anställning förutom att det kändes helt omöjligt att ordna ett nytt boende så kort tid.
Det var totalt omöjligt att förutse något som inte finns markerat på någon modell, ritning eller broschyr som jag kommit över. Dvs. beslutsunderlaget var inte korrekt. Om jag skulle gå vidare så skulle jag få fightas med Skanska och kanske min egen nya förening och det känns inte värt det. Nu får jag försöka känna mig hyfsat glad och det blir förhoppningsvis inte så lång tid där. Jag har fortfarande bara 15-20 meter till skogen och löp-/cykelspår och bra pendling till jobbet men att sitta med kaffe och glo på tallarna blir inte riktigt samma sak. Målet är hus så det är lite mellanstation. Det blev inte mer spännande än så tyvärr.
Det låter som om du fattade ett klokt beslut tycker jag! Plus-sidan vann trots allt kan man säga. Du kan ju bo ett tag o sen sälja det till förhoppningsvis högre värde ändå ju. Lycka till med flytt o nytt jobb!
Tack för det. Jag är såklart inte alls helt nöjd men man får försöka se det som att jag fortfarande har hälsan, tillgång till rent vatten m.m. Man kan ha det värre än en splitt ny bostadsrätt med schyssta Siemens rf-vitvaror, uppgraderad TM och TT i badrum osv osv. 
Nästa köp så får man komma ihåg kontrollfrågor som; "-Och ni garanterar att det inte kommer att finnas vilda gorillor i bostaden?" o.dyl.
Nästa köp så får man komma ihåg kontrollfrågor som; "-Och ni garanterar att det inte kommer att finnas vilda gorillor i bostaden?" o.dyl.
superannna skrev:
Ha ha ha.. Ja jag håller med dig! Hur sjutton ska man kunna tänka på allt!? Galenskap att det ej går att lita på skisserna över utemiljön!
Grannen som redan är inflyttad, i det första av fyra hus, är helt emot att göra någonting åt det tyvärr. Det blev en lite större lekplats än aviserat men de fick ett högt plank istället. Kan förstå dem som har en gungställning nära sin uteplats. Jag viker troligen ner helt. Orkar inte lägga energi på det mer. Om det här planket ändras så borde man av estetiska skäl sänka det fåtal andra plank som finns. Jag såg ett till på andra sidan av mitt hus men det bör bli något även vid hus 3 och 4. Jag bor i hus nr 2.
Mikael_L skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Familjens hus brann ned, får inte bygga upp pga bygglov
Bygglov -
Icke godkänd OVK bostadsrätt pga. timer reglage
Ventilation -
Blivit stämda pga ”fel i badrum i nyrenoverad bostadsrätt. Dolt fel?
Juridik -
Fuktskadad bostadsrätt pga takläckage
Försäkringar -
Häva köp eller sänkt köpeskilling av bostadsrätt pga dolda fel
Juridik