Hej har problem med att förstängare/dörrlås eller vad det kallas på min Bosh serie 6 torktumlare WTW874B9SN/02 gått sönder så dörren fastnar inte. Igår så när sambon slog igen den tyckte hon de skramla och man ser om man tittar in att en plastbit gått av.
Detta har hänt en gång förut och då böt jag det men fan vilket jobb de var att komma åt själva enheten då den är iträdd inifrån eller va man säger. Fick lossa lock och front panel mm och va ett jävla pill så tänkte kolla om någon vet om det finns ett smidigare sett i väntan på att jag får hem reservdelen
Detta har hänt en gång förut och då böt jag det men fan vilket jobb de var att komma åt själva enheten då den är iträdd inifrån eller va man säger. Fick lossa lock och front panel mm och va ett jävla pill så tänkte kolla om någon vet om det finns ett smidigare sett i väntan på att jag får hem reservdelen
Du behöver ju bara lossa på dom två skruvar som du ser... Svårare än så är det inte
Eller så är jag efterbliven och inte förstår hur man ska pilla ut deL LouiW skrev:
Bra att det löste sig 
Hej, undrar om ni då minns vart man kan köpa en ny så där plastbit? Min verkar helt väck 😬 måste ja skruva upp hela tumlaren för att den ev ligger under trumma eller liknande? Försökt se med telefonen men ser ej något som kan passa in där..
Jadå jag köpte min via Bosh hemsida om jag minns rätt. Den är onödigt svår och byta för även om den är skruvad utifrån så ska den träs in från baksidan så man måste lossa locket och panelen fram för att få ner en ny del och handen tyvärr 😅J Jaegren11 skrev:
Tack för snabba svar! Får kika på deras hemsidaL LouiW skrev:
Klicka här för att svara