Hej,
Jag har en Bosch WTX8HEL9SN/03 torktumlare som jag köpte som fyndvara på NetOnNet. Den levererades utan avtappningsslang, men det fanns en avloppsslang som en VVS-montör kopplade in till avloppet.
Jag har flyttat gummipluggen i kondensvattenbehållaren enligt manualen, men trots detta samlas det ändå vatten i kondensbehållaren efter körning. När jag lossade avloppsslangen kom det också lite vatten därifrån, så vatten går alltså ut båda vägarna.
Mina frågor:
Jag har en Bosch WTX8HEL9SN/03 torktumlare som jag köpte som fyndvara på NetOnNet. Den levererades utan avtappningsslang, men det fanns en avloppsslang som en VVS-montör kopplade in till avloppet.
Jag har flyttat gummipluggen i kondensvattenbehållaren enligt manualen, men trots detta samlas det ändå vatten i kondensbehållaren efter körning. När jag lossade avloppsslangen kom det också lite vatten därifrån, så vatten går alltså ut båda vägarna.
Mina frågor:
- Behöver jag den saknade avtappningsslangen – fyller den någon praktisk funktion när avloppsslangen är inkopplad?
- Finns det någon anledning till att kondensvattenbehållaren fylls trots att pluggen är flyttad och avloppsslangen används?
Vad menar du med avtappningsslang?
Är det inte samma som avloppsslangen?
Har också en Bosch VP-tumlare och det blir lite vatten i behållaren trots att jag leder ut vattnet direkt till avloppet.
Men det är väldigt lite så aldrig så man behöver tömma den.
Behöver du det så är det något som inte är gjort enligt anvisningen.
Har också en Bosch VP-tumlare och det blir lite vatten i behållaren trots att jag leder ut vattnet direkt till avloppet.
I installationsdokumentet så är det den här slangen som saknasDede77 skrev:
Vad menar du med avtappningsslang?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja precis vad jag tänker oxå.Dede77 skrev:
Jag var bara fundersam på om slangen har någon funktion när man har avloppsslangen inkopplad som gör så att vattnet inte samlas i kondensvattenhållaren. Det känns lite märkligt om det skulle vara så kan jag tycka.
Klicka här för att svara