26 241 läst ·
150 svar
26k läst
150 svar
Bosch vinkelslip blev dammig - garantiärende ogillas
Självklart ska maskinen hålla för det, reklamera köpet. Jag kapade över 250 marksten i betong med min blåa lilla bosch förra sommaren och det rök vansinnigt men maskinen håller bra ännu.
"Du behöver endast online-registrera din apparat, ditt litiumjon-batteri eller din laddare inom fyra veckor efter inköp."Mainstream skrev:
Om den gick sönder efter 3 dagar har ju inte 4 veckor gått än... bara att registrera..
Var det ÅF eller Bosch själva som nekade garanti?
Fullständigt barockt! Självklart ska en kvalitetsvinkelslip klara massor av damm. Det är just det som brukar vara största skillnaden mellan billiga och dyra vinkelslipar. En vinkelslip producerar ju massor av damm och de är inte försedda med dammutsugningsanslutning som standard.
Har själv kört slut på flera billiga vinkelslipar som inte tålde särskilt mycket damm. Nu har jag kvalitetsvinkelslipar som fått kapa massor av stål, betong och sten i tjocka dammoln och som fortfarande fungerar utmärkt.
Har själv kört slut på flera billiga vinkelslipar som inte tålde särskilt mycket damm. Nu har jag kvalitetsvinkelslipar som fått kapa massor av stål, betong och sten i tjocka dammoln och som fortfarande fungerar utmärkt.
Vad har du för märke på dina maskiner som håller nu när man inte kan räkna Bosch till ett kvalitetsmärke längre?Eld skrev:Fullständigt barockt! Självklart ska en kvalitetsvinkelslip klara massor av damm. Det är just det som brukar vara största skillnaden mellan billiga och dyra vinkelslipar. En vinkelslip producerar ju massor av damm och de är inte försedda med dammutsugningsanslutning som standard.
Ett elände att hitta maskiner som håller för användning. Själv så har jag hamnat i HILTI träsket för att känna att det är någon stabilitet i grejerna. Min vinkelslip av det märket för 125-skivor är dammig som fan utanpå men slöar inte till för det.
Trodde att den var stulen, men när jag avetablerade ett bygge nyss så hittade jag den där jag lämnat den för lunch före vintern gömd under ett par sådana där isolermattor som man täcker gjutningar med när det egentligen är lite sent på säsongen.
Tickar och går
Findus
Trodde att den var stulen, men när jag avetablerade ett bygge nyss så hittade jag den där jag lämnat den för lunch före vintern gömd under ett par sådana där isolermattor som man täcker gjutningar med när det egentligen är lite sent på säsongen.
Tickar och går
Findus
Moderator
· Stockholm
· 57 848 inlägg
Det här borde ju komma upp som en stor varning under verktygs forumet här. Snacka om att förstöra sitt varumärke...TuXy skrev: