Självklart ska maskinen hålla för det, reklamera köpet. Jag kapade över 250 marksten i betong med min blåa lilla bosch förra sommaren och det rök vansinnigt men maskinen håller bra ännu.

ClasseClas
Konstigt läge. När Bosch GST 135 CE lanserades 2009 så gjorde Bosch en lyckovideo och kolla in efter 1:32 så syns det tydligt hur de gjorde ett nummer av damm och skräp och hur tålig maskinen är.
Video

• Gilla
TheLastNinja och 2 till
  • Laddar…
Mainstream skrev:
Fick tips från en god vän. Bosch har en mycket fin utökad garanti om man bara registrerar sin maskin efter köp.

Hans skruvdragare gav upp. Tog kontakt med Bosch som direkt skickade en fraktsedel för utbyte. Gissar att det är denna: [länk]
"Du behöver endast online-registrera din apparat, ditt litiumjon-batteri eller din laddare inom fyra veckor efter inköp."

Om den gick sönder efter 3 dagar har ju inte 4 veckor gått än... bara att registrera..

Enda skillnaden är väl att garantin förlängs med ett år och det spelar väl ingen större roll i det här fallet?

Mikael_L
ClasseClas skrev:
Konstigt läge. När Bosch GST 135 CE lanserades 2009 så gjorde Bosch en lyckovideo och kolla in efter 1:32 så syns det tydligt hur de gjorde ett nummer av damm och skräp och hur tålig maskinen är.
Video
:thumbup:
Klockrent.

Var det ÅF eller Bosch själva som nekade garanti?

Fullständigt barockt! Självklart ska en kvalitetsvinkelslip klara massor av damm. Det är just det som brukar vara största skillnaden mellan billiga och dyra vinkelslipar. En vinkelslip producerar ju massor av damm och de är inte försedda med dammutsugningsanslutning som standard.

Har själv kört slut på flera billiga vinkelslipar som inte tålde särskilt mycket damm. Nu har jag kvalitetsvinkelslipar som fått kapa massor av stål, betong och sten i tjocka dammoln och som fortfarande fungerar utmärkt.

ingenaning skrev:
Var det ÅF eller Bosch själva som nekade garanti?
Det är både ÅF och Bosch som sagt det. ÅF var tvungna att skicka iväg maskinen för undersökning och svaret kom från Bosch att det inte var ett garantiärende eftersom det kommit smuts i maskinen.

Eld skrev:
Fullständigt barockt! Självklart ska en kvalitetsvinkelslip klara massor av damm. Det är just det som brukar vara största skillnaden mellan billiga och dyra vinkelslipar. En vinkelslip producerar ju massor av damm och de är inte försedda med dammutsugningsanslutning som standard.

Har själv kört slut på flera billiga vinkelslipar som inte tålde särskilt mycket damm. Nu har jag kvalitetsvinkelslipar som fått kapa massor av stål, betong och sten i tjocka dammoln och som fortfarande fungerar utmärkt.
Vad har du för märke på dina maskiner som håller nu när man inte kan räkna Bosch till ett kvalitetsmärke längre?

TuXy skrev:
Vad har du för märke på dina maskiner som håller nu när man inte kan räkna Bosch till ett kvalitetsmärke längre?
Bosch har har väll aldrig varit ett supermärke ?

Polos skrev:
Bosch har har väll aldrig varit ett supermärke ?
Bättre än många andra märken, så det beror ju på vad man jämför med. Jag vet många gamla Bosch som snurrar fortfarande. Sen kanske det finns något som är bättre på just vinkelslipar.

TuXy skrev:
Bättre än många andra märken, så det beror ju på vad man jämför med. Jag vet många gamla Bosch som snurrar fortfarande. Sen kanske det finns något som är bättre på just vinkelslipar.
Det känns som äldre maskiner var mycket bättre

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
;) Stämmer nog, förr var det ingenjörer som bestämde, nu är det ekonomer, därför "optimerar" man produkterna så att de precis ska hålla garantitiden ut..

• Gilla
crillux
  • Laddar…
Ett elände att hitta maskiner som håller för användning. Själv så har jag hamnat i HILTI träsket för att känna att det är någon stabilitet i grejerna. Min vinkelslip av det märket för 125-skivor är dammig som fan utanpå men slöar inte till för det.
Trodde att den var stulen, men när jag avetablerade ett bygge nyss så hittade jag den där jag lämnat den för lunch före vintern gömd under ett par sådana där isolermattor som man täcker gjutningar med när det egentligen är lite sent på säsongen.
Tickar och går
Findus

TuXy skrev:
Det är både ÅF och Bosch som sagt det. ÅF var tvungna att skicka iväg maskinen för undersökning och svaret kom från Bosch att det inte var ett garantiärende eftersom det kommit smuts i maskinen.
Det här borde ju komma upp som en stor varning under verktygs forumet här. Snacka om att förstöra sitt varumärke...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.