Hittade en servicemanual på en liknande maskin. Se bilder

• Servicemanual för en dörrlåsmekanism med specifikationer och bilder av de interna komponenterna samt en schematisk ritning av de elektriska kontakterna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Servicemanual för en maskin visar delar av dörrlås, inklusive nödöppning och brytarkontakter, tillsammans med textbeskrivning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fick du någon ordning på det här? Jag har en nyare maskin men exakt samma symptom. Man stänger luckan, trycker start och då hör man att den klickar fler gånger än vad den gjort tidigare och så händer inte så mycket mer än att den står och blinkar och tycker att man skall trycka start igen. Den låser ju. Och trycker man start så den klickar lite mer så är ju luckan upplåst i ett av lägena. Känns som den inte känner av att dörren är låst/stängd.
Det började med att jag stängde luckan med ett plagg ikläm så alla hintar om gångjärn låter ju väldigt sannolika, men jag kan inte få den att starta även när jag håller luckan "rätt".Tricket med att trycka start flera gånger verkar inte fungera på min.
Jag har bytt låsmekanismen med det händer (eller inte...) samma sak.

Hej,
Ok. Det låter precis som vår maskin….
Skruvade sönder den och tittade på de tre kretskorten jag hittade. Mätte och tittade på komponenterna men inget verkade sönder. Satte ihop allt igen och provade igen. Samma fel. Sedan satte jag mig och försökte trycka på start ett antal gånger efter varandra. Till min förvåning funkade det plötsligt! Efter det har det fungerat att trycka många gånger istället för en😊
Har kört så sedan dess och visst det är ju inte optimalt men det funkar 😎

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.