Medlem
· Sverige
· 5 651 inlägg
På en del maskiner är det relativt enkelt att montera bort värmeelementet och inspektera vad som ev kan finnas mellan balja och innertrumman. Kanske värt ett försök?
Jag skulle leta upp en annan begagnad maskin byta. En bättre maskin än den du har kan hitta för under 1000:- på blocket/marketplace.
Låter riktigt illa när du roterar. Har bytt lager på en maskin och det gör jag inte igen tog många timmar..
Låter riktigt illa när du roterar. Har bytt lager på en maskin och det gör jag inte igen tog många timmar..
Tysktillverkad 1400 varv och kanske variospeed minns inte riktigt men det är inte så mycket idag som slår det idag.Maxizor skrev:
Jag skulle rekommendera att köpa en ny eller bättre begagnad maskin. Bara mitt råd. Jag har haft bra erfarenhet av Miele/Samsung som jag köpt. 1400v och variospeed är inga speciella funktioner.
Lycka till!
Lycka till!
Har hört ett antal lager som varit trasiga av olika slag, men ingen liknar detta. Trasiga lager brukar sjunga som järnvägsräls, knastra eller knäppa.
Detta låter mer som man "gnider en ballong" tycker jag.
Detta låter mer som man "gnider en ballong" tycker jag.
Var ju inte så dyr enligt prisjakt.. ca 6000:- för 12 år sedan. Svårt att tro att ny skulle kosta det dubbla idag?electroluxaren skrev:
Men bara o riva och se om det är något som fastnat där inne. Kan ju låta riktigt illa!