103 452 läst ·
358 svar
103k läst
358 svar
Bosch tar fram egen multimaster
Jag har fått ett erbjudande om att testa Boschen hos en forummedlem som bor några mil bort i Kolbäck, dvs ungefär lika långt bort som Sala. Jag hade hoppats på att någon som står i begrepp att köpa någon av maskinerna skulle kunna åka och testa hos andra forummedlemmar.
Blotta nyfikenheten kan knappast motivera att sätta av en halvdag och bensin för att testa något som man i alla fall inte tänker köpa.
Däremot har jag ett intresse av att köpa Boschblad för halva priset mot originalblad till min MM1. Det kan jag gärna ta på mig så snart jag får tag i blad från Bosch.
Blotta nyfikenheten kan knappast motivera att sätta av en halvdag och bensin för att testa något som man i alla fall inte tänker köpa.
Däremot har jag ett intresse av att köpa Boschblad för halva priset mot originalblad till min MM1. Det kan jag gärna ta på mig så snart jag får tag i blad från Bosch.
Köpte visningsexet på bauhaus i Malmö idag. Nya skulle komma in den 30/8. Intressant nog så skulle resterande tillbehör komma in imorgon enligt killen på verktygsavdelningen. Skall bli intressant att se hur priserna ligger jämfört med Fein.
Antar att det finns folk långt över genomsnittet i händighet här. Ett utagerat stjärnblad, med en distans, och 12 piggar, hur svårt kan det vara?
(Säger mannen med tummen mitt i näven efter tre glas rött) Tror det är mer än mig som kan tänka sig att betala en slant för sådan pryl, eller ?
Hej
Visst är det högt pris på Fein bladen och övriga tillbehör, men samtidigt har då jag upplevt att det är mycket bra kvalité på dom.
Jag köpte 65mm Wood blad när jag kapade huspanel vid överblecks montering, sedan har jag kapat gipsskivor, samt diverse virke i olika dimensioner och även kommit i kontakt med spik några ggr, men bladet är fortfaramde fullt användbart och jag märker inget direkt slitage på tänderna.
Det är ju inte direkt samma åtgång på bladen till MM som till ex sticksågen.
Sen hur kvalitén/priset är jämförbart mot boschs kan jag inte svara på.
Dock så tror jag inte att de som har en MM eller Bosch fyller handligskorgar med blad och övriga tillbehör och kör skiten ur dom på löpande band.
Mvh Tobbe
Visst är det högt pris på Fein bladen och övriga tillbehör, men samtidigt har då jag upplevt att det är mycket bra kvalité på dom.
Jag köpte 65mm Wood blad när jag kapade huspanel vid överblecks montering, sedan har jag kapat gipsskivor, samt diverse virke i olika dimensioner och även kommit i kontakt med spik några ggr, men bladet är fortfaramde fullt användbart och jag märker inget direkt slitage på tänderna.
Det är ju inte direkt samma åtgång på bladen till MM som till ex sticksågen.
Sen hur kvalitén/priset är jämförbart mot boschs kan jag inte svara på.
Dock så tror jag inte att de som har en MM eller Bosch fyller handligskorgar med blad och övriga tillbehör och kör skiten ur dom på löpande band.
Mvh Tobbe
Har inte någon information om det men å andra sidan skulle jag tro att priset på en blå motsvarighet skulle hamna på en sådan nivå att jag lika gärna kan köpa "originalet" för mig som inte använder denna maskin varje dag direkt är det perfekt med en gön Bosch i detta fall. Trodde aldrig att jag skulle säga att det räcker med en grön Bosch, hmm måste nog gå och ta tempen eller nåt ;-)
//Unigas
//Unigas
