Ingen som provat de gröna prylarna i MM1 än?

Jag slog till på en Bosch idag, och kommer hänga i Salatrakten i nästa vecka. Mattias, skulle du vilja jämföra så kan vi ju ordna det, om du inte redan bestämt med någon av de andra lirarna i tråden? :)

Jag har fått ett erbjudande om att testa Boschen hos en forummedlem som bor några mil bort i Kolbäck, dvs ungefär lika långt bort som Sala. Jag hade hoppats på att någon som står i begrepp att köpa någon av maskinerna skulle kunna åka och testa hos andra forummedlemmar.

Blotta nyfikenheten kan knappast motivera att sätta av en halvdag och bensin för att testa något som man i alla fall inte tänker köpa.

Däremot har jag ett intresse av att köpa Boschblad för halva priset mot originalblad till min MM1. Det kan jag gärna ta på mig så snart jag får tag i blad från Bosch.

unigas skrev:
Han hade iaf 3 till på Bauhaus i Västerås.

//Unigas
Jag köpte min på dagen i måndags då hade dom endast 1 kvar framme, sen på kvällen så hade dom vad jag såg en hel pall framme.

/M

Snart i var mans/kvinnas hand...
Inköpt på Bauhaus i Hyllinge igår.

• bosch.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm.. Kanske kommer det en adapter mellan Feins stjärnfäste och Bosch-verktygen? Eller kanske går det att bygga en sådan själv?

Som sagt...
En MM1 kanske blir åtråvärd vad det lider.
Jag njuter stort över att min spådom slog in!!
/Mattias(Efter några glas Riesling)

Köpte visningsexet på bauhaus i Malmö idag. Nya skulle komma in den 30/8. Intressant nog så skulle resterande tillbehör komma in imorgon enligt killen på verktygsavdelningen. Skall bli intressant att se hur priserna ligger jämfört med Fein.

Antar att det finns folk långt över genomsnittet i händighet här. Ett utagerat stjärnblad, med en distans, och 12 piggar, hur svårt kan det vara? :) (Säger mannen med tummen mitt i näven efter tre glas rött) Tror det är mer än mig som kan tänka sig att betala en slant för sådan pryl, eller ?

Hej

Visst är det högt pris på Fein bladen och övriga tillbehör, men samtidigt har då jag upplevt att det är mycket bra kvalité på dom.

Jag köpte 65mm Wood blad när jag kapade huspanel vid överblecks montering, sedan har jag kapat gipsskivor, samt diverse virke i olika dimensioner och även kommit i kontakt med spik några ggr, men bladet är fortfaramde fullt användbart och jag märker inget direkt slitage på tänderna.

Det är ju inte direkt samma åtgång på bladen till MM som till ex sticksågen.

Sen hur kvalitén/priset är jämförbart mot boschs kan jag inte svara på.

Dock så tror jag inte att de som har en MM eller Bosch fyller handligskorgar med blad och övriga tillbehör och kör skiten ur dom på löpande band.

Mvh Tobbe

Är det någon som vet mer av vilka blad/tillbehör som kommer?
Där finns ju med några i manualen, men kommer det mer?

/Wagis

Utan att vara säker, kan man nog vara rätt säker på det! ;) Det är väl i första hand på tillbehören de stora pengarna kan tjänas, så såna lär Bosch vilja trycka ut massor av.

Har någon hört om Bosch kommer med en blå bosch multimaster??

Har inte någon information om det men å andra sidan skulle jag tro att priset på en blå motsvarighet skulle hamna på en sådan nivå att jag lika gärna kan köpa "originalet" för mig som inte använder denna maskin varje dag direkt är det perfekt med en gön Bosch i detta fall. Trodde aldrig att jag skulle säga att det räcker med en grön Bosch, hmm måste nog gå och ta tempen eller nåt ;-)

//Unigas

Hej,
kan bekräfta att bosch tillbehör passar perfekt på Fein MM1. Sågblad kostar mindre än hälften. Däremot tror jag inte att Feins tbh passas på Bosch

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.