Byggahus.se

bosch mutterdragare

1. Drakir
    Medlem Nivå 3
    Hej,
    jag hade lite tråkigt och för mycket pengar, så jag beställde en sådan här (www.stimus.se/manad.htm - 4k).
    Fanns en gammal tråd ang. bosch gdr, sedan dess har jag varit sugen på en.

Dessutom fick jag hem en (www.lovangersmaskin.se/images/hc260m.jpg), men jag har inte använt den. Funderar på att byta mot en simplare och en festoolhyvel istället. Kanske någon här som tänker tvärtom ?

Men nu är det en ny dag med nya möjligheter, pojken vill ha en svart spindelmansdräkt .
    Mvh//R..

2. mattiasp
    Medlem · Nivå 18
    Jag känner mig skyldig till att ha startat den tråden. Ser fram mot en recension! (inte av spindelmansdräkten)

3. Drakir
    Medlem Nivå 3
    Om dragaren är bra ,(feedback kommer) behöver du inte känna dig bekymrad. Blir jag besviken, pm;ar jag dig världens längsta spindelmansdräktrecension.
    Mvh//R..

4. Drakir
    Medlem Nivå 3
    Jag lovade ju att ge feedback på den här (http://www.drift-underhall.se/#showProduct.php?id=3815)

Mina andra batterimaskiner jag jämför med är ,dewalt xrp 12v, blå bosch 12v ,atlas copco 12v, och kanske den som är mest lik, makita 9,6v..

Maskinen leveras i en tygväska samt 1 extra batteri ,laddare och hölster. Den är mycket välbyggd, ingen kromad plast, utan metall och greppvänligt gummi rakt igenom. Mkt. skön att hålla i och tyngden känns bra.
    När du läggerifrån dig maskinen vilar den på förhöjda gummikuddar och ej direkt på plasten , en detalj som gör en prylfreak som mig tänd.

När du använder gdr`n lyser 3 st. dioder som är placerade bakom chucken upp objektet.
    Borrning funkar bra, men inte lika bra som de större maskinerna som varvar mer. Chucken på gdr är ju gjord för bitsfäste, finns borr att köpa med detta fäste.
    Det den är riktigt bra på, är skruva. Slaget (som ej är urkopplingsbart) gör att skruven dras in jämnt och man slipper det där sista vridet som kan bli med maskiner utan slag.

Nu har jag enbart skruvat ihop en våningsäng och 2 garderober . Maskinen kan prestera upp mot 100 nm, något man lätt kan glömma .100nm kombinerat med slaget gör att du snart har maskinen på andra sidan brädan om du druckit för mycket marinella.

Jag är mer än nöjd så makitan får bli min nya fulmaskin. Ser ngn. boschhandlare detta kan jag tänka mig lite julklappar.
    God jul//R..

5. mattiasp
    Medlem · Nivå 18
    Kul att du gillade den! Nu kan jag pusta ut när jag slipper spindelmansdräktrecensionen. Har maskinen motorbroms? Det stör mig nämligen att minidragaren utan knack saknar motorbroms. Jag vet att motorbromsen sliter kol.

6. screamin-daemon
    Medlem · Nivå 9
    Den har motorbroms.

7. wagis
    Medlem Nivå 2
    Köpte mig denna idga och kan bara instämma!
    Väldigt trevlig att hålla i.
    Önskar bara att jag hade fler skruvar att dra :)