1 521 läst ·
8 svar
2k läst
8 svar
Bosch induktionsladdning till ex skruvdragare.
Så till hösten får vi se dem, det ser vi fram emot. Ska bli spännande att se när konkurrenterna kommer med sina alternativ. Kommer Bosch att bli först, eller hinner någon annan före? Makita då, hoppas ju jag som sitter på en hel arsenal sådana. Fast jag har ju en duktigt bra Bosch 36v skruvdragare numera 
Tänk om marknaden skulle kunna få fram en laddare som passar till alla märken, bara att ställa det sladdlösa verktyget på första bästa induktiva laddaren som står nära. Skulle gynna konsumenten och spara miljön på en massa laddare som slängs bort när dom blir överflödiga. Vore ett passligt tillfälle nu när det ska komma ut något nytt som dessa induktiva laddare men det vore nog att hoppas på för mycket och kommer väl aldrig att hända.
Det är fortfarande lite tidigt att säga men följande blogg säger att Bosch i sitt marknadsföringmaterial anger samma laddningstid som för vanliga batterier:Ola C skrev:
http://toolguyd.com/bosch-18v-wireless-inductive-battery-charging-system/
Här var förresten lite mer info från en kommentar:
"Here in Scandinavia it will be released with 2,0 AH in August/September, and the pricing is said to be the same as today. Charging time is said to be 45 min.
Realising in 2 Q 2015 a holder with a 12V connection that you can use in your car."
Klicka här för att svara