Vi är nyinflyttade i ett hus där det finns inbyggd mikrovågsugn från Bosch. Det är modellen
HMT84M624/04, reservdelssidan är denna.

Närbild på en Bosch inbyggd mikrovågsugns modell- och serienummerskylt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Då man trycker på knappen så tänds lampan i mirkon, men luckan öppnar inte. Jag tänker att fjädern har hoppat ur, eller att någon plastflärp gått sönder, alltså behöver 0101 eller 0102 bytas (enligt länk ovan).

Jag hade ut mirkon ikväll men lyckas inte montera ned den så mycket att jag kommer åt knappen. Vet någon hur man gör? Eftersom sidopanelen är en egen reservdel (0104) så hoppades jag att den skulle vara lätt att få bort bara den, men icke. Jag tog bort alla skruvar jag hittade i fronten men det räckte inte. Jag tog inte bort skruvarna i sidan och bak till.

Bosch inbyggd mikrovågsugn demonterad på bord med öppen dörr och löstaget skyddspanel.
Skapa konto
Inbyggd mikrovågsugn från Bosch med öppen dörr som inte fungerar korrekt, inomhusmiljö.
Skapa konto
En öppen inbyggd Bosch mikrovågsugn i ett kök med demonterad frontpanel, som illustrerar ett pågående reparationsarbete.
Skapa konto
Bosch inbyggd mikrovågsugn demonterad på köksbord, sidopanel avtagen, skruvmejsel synlig.
Skapa konto
Inbyggd mikrovågsugn från Bosch delvis demonterad med framsidan öppen och synliga interna komponenter.
Skapa konto

Mats-S Mats-S skrev:
Kolla på dom här sprängskisserna, kanske du kan klura ut isärtagningen med hjälp av dom?
[länk]
Dem har jag kollat på men jag blir inte klokare kring hur många skruvar jag behöver lossa på.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.