Vi är nyinflyttade i ett hus där det finns inbyggd mikrovågsugn från Bosch. Det är modellen
HMT84M624/04, reservdelssidan är denna.
Då man trycker på knappen så tänds lampan i mirkon, men luckan öppnar inte. Jag tänker att fjädern har hoppat ur, eller att någon plastflärp gått sönder, alltså behöver 0101 eller 0102 bytas (enligt länk ovan).
Jag hade ut mirkon ikväll men lyckas inte montera ned den så mycket att jag kommer åt knappen. Vet någon hur man gör? Eftersom sidopanelen är en egen reservdel (0104) så hoppades jag att den skulle vara lätt att få bort bara den, men icke. Jag tog bort alla skruvar jag hittade i fronten men det räckte inte. Jag tog inte bort skruvarna i sidan och bak till.
HMT84M624/04, reservdelssidan är denna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då man trycker på knappen så tänds lampan i mirkon, men luckan öppnar inte. Jag tänker att fjädern har hoppat ur, eller att någon plastflärp gått sönder, alltså behöver 0101 eller 0102 bytas (enligt länk ovan).
Jag hade ut mirkon ikväll men lyckas inte montera ned den så mycket att jag kommer åt knappen. Vet någon hur man gör? Eftersom sidopanelen är en egen reservdel (0104) så hoppades jag att den skulle vara lätt att få bort bara den, men icke. Jag tog bort alla skruvar jag hittade i fronten men det räckte inte. Jag tog inte bort skruvarna i sidan och bak till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kolla på dom här sprängskisserna, kanske du kan klura ut isärtagningen med hjälp av dom?
https://www.bosch-home.se/supportdetail/product/HMT84M624/04#/Tabs=section-spareparts/
EDIT: ber om ursäkt, såg inte att du redan hade länkat till reservdelssidan ...
https://www.bosch-home.se/supportdetail/product/HMT84M624/04#/Tabs=section-spareparts/
EDIT: ber om ursäkt, såg inte att du redan hade länkat till reservdelssidan ...
Redigerat:
Klicka här för att svara