Tjena.
Ska köpa en kap/klyv och gersåg till mina renoveringar i huset.
Har lite svårt att välja mellan ovanstående.
Behöver lite tips från er. Gärna om någon har en av de 2.
Har lite olika fördelar mellan de som jag ser de:
Bosch:
Billigast av dem (ca 5500kr)
Laser
Arbetsbelysning
3 års garanti
1800W
Minus
Inget stativ/sågbord medföljer
Makita:
Bra sågbord medföljer
Större sågbord vid klyvning
Flipper-funktionen
Har sett den på en del byggen jag varit på så verkar som en maskin snickarna gillar
Minus
1 års garanti
Dyrast av dem (ca 8000kr)
Ingen laser
Väljer man till ett bra sågbord med hjul till broschen så är de ca samma pris.
Tacksam för svar.
Blir köp i maj tror ja så de finns lite tid att svara
// Johan