Tjena.
Ska köpa en kap/klyv och gersåg till mina renoveringar i huset.
Har lite svårt att välja mellan ovanstående.
Behöver lite tips från er. Gärna om någon har en av de 2.
Har lite olika fördelar mellan de som jag ser de:

Bosch:
Billigast av dem (ca 5500kr)
Laser
Arbetsbelysning
3 års garanti
1800W

Minus
Inget stativ/sågbord medföljer

Makita:
Bra sågbord medföljer
Större sågbord vid klyvning
Flipper-funktionen
Har sett den på en del byggen jag varit på så verkar som en maskin snickarna gillar

Minus
1 års garanti
Dyrast av dem (ca 8000kr)
Ingen laser

Väljer man till ett bra sågbord med hjul till broschen så är de ca samma pris.

Tacksam för svar.
Blir köp i maj tror ja så de finns lite tid att svara
// Johan
 
Ska såklart vara Bosch GTM12, felskrivet av mig
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.