31 764 läst ·
41 svar
32k läst
41 svar
Bosch GTA 2500 eller 3800 om du får välja
Husägare
· Västernorrland
· 2 532 inlägg
Köpte precis en bosch gcm 8 sjl med stativ för 5350kr. Efter jämförelse mellan GTA2500 och 3800 på olika hemsidor och forum så var valet ganska enkelt. En prisdiff på 600spänn och att gta3800 kändes mer robust och mer passade för gersågens kapacitet tyckte jag det var värt att putta till den kostnaden. Känner mig helnöjd än så länge. Vill bara ha grejerna nu! 
Du gjorde ett klokt val!Kjellstrand skrev:Köpte precis en bosch gcm 8 sjl med stativ för 5350kr. Efter jämförelse mellan GTA2500 och 3800 på olika hemsidor och forum så var valet ganska enkelt. En prisdiff på 600spänn och att gta3800 kändes mer robust och mer passade för gersågens kapacitet tyckte jag det var värt att putta till den kostnaden. Känner mig helnöjd än så länge. Vill bara ha grejerna nu!![]()
GCM 8 SJL är en kanonfin såg! Impulsköpte en själv utan användningsområde i våras när Bauhaus av någon outgrundlig anledning ställt upp dom för 1995kr styck, åkte till Hornbach och prismatchade, fick den för styvt 1800kr, samtidigt som jag prismatchade 3800 bordet mot billigaste webshopen (Ja, Hornbach matchar även mot nätbutiker, woho!), allt som allt vart det 3650 cirka, för bra för att låta bli helt enkelt..
Har använt den till lite småprylar och är helt klart nöjd med köpet
Har använt den till lite småprylar och är helt klart nöjd med köpet
Nu har jag fått mitt paket Bosch GCM 8 SJL + GTA 3800, GRYYM e den. Men det som jag missade tilläggsbeställa är ett stödben man kan koppla på längst ut vid fullt utdraget bord. Skulle såga 45x195x5400 tryckta reglar vilket frestade hårt på bordet.
Åhå funderade på att köpa samma paket fast korta bordet på Bauhaus för strax under 5000, var köpte du detta?Kjellstrand skrev:
De där extrabenen har jag också sett. Verkar rätt bra till långa tunga stycken. Drygt 200 kr / st hos Rubart.de, så det blir nog att slå till när det ändå ska handlas lite annat där i framtiden. Någon som sett dem tillgängliga i Sverige?Kjellstrand skrev:
Toolab har dom för 299kr/st.
https://www.toolab.se/produkt/Bosch-Stodben
https://www.toolab.se/produkt/Bosch-Stodben
Klicka här för att svara