Om du har möjligheten att köpa sågbordet Bosch GTA 2500 eller 3800 för samma pris, vilket sågbord skulle du välja?

Ni som har GTA 3800 - är bordet för stort eller tycker ni det är bra? Kom gärna med lite synpunkter och tankar.

3800 alla dagar. Perfekt med lite längre.

3800 är ett jättebra bord, ordentligt stadigt, även när man drar ut det långt.

Tveklöst 3800, har själv 2500 och det känns ofta för litet.

Det skiljer sig bara 3 kg mellan 2500 och 3800 så valet är givet.

Om du nu menar GTA2500 Compact och inte GTA2500W.

Jag skulle nog ta 3800, men inte för att 2500 inte är lång nog, skulle den bli längre skulle den bli bökig att transportera m.m., har en sådan idag och den funkar fint för mig. Men prylbög som man är vill man så klart alltid ha det värsta ;)

Verkar som mitt stativ utgått, vill bestämt minnas att det heter 2500, men är i storlek som 3800. Sågar 5,40 på det ja det precis vad jag gjort hela helgen när garaget stomrests :)

Redigerat:
Mikael_L
I husbygget jag har bakom mig hade ett 2500 inte räckt på långa vägar. Allt för mycket reglar, plank och läkt på bortåt 5 meter och upp till 5.40 som ska kapas i ett sånt projekt.

Skulle jag köpa idag, med det värsta projektet bakom mig så skulle jag kanske, eventuellt, möjligen fundera på det mindre bordet för att det tar lite mindre plats både vid förvaring, transport och användande.

Men nej, för samma pris för båda skulle antagligen 3800 vinna även för mig, idag.

Ihopskjutet borde det inte skilja mycket mellan borden heller?
+ att det jag sett av de 2 bildmässigt talar för 3800. :)

Redigerat:
2500compact till GCM 8s men bara för att jag har ett Dewaltbord med stor ELU-såg till "grovkapning". Skaffade det för att stora sågen är ett jäkla åbäke att släpa runt på och inget jag drar upp från källaren för att ex. sätta lister i ett rum.

(Nu har jag iofs "lilla" setupen men ändå inga lister på övervåningen än...)

• Gilla
Charley1968
  • Laddar…
Jag var visst ute och cyklade ordentligt innan där, GTA3700 heter mitt bord, lär ju ha varit föregångaren till 3800 då.
Det tycker jag är en lagom storlek, inte mindre inte större, men gärna längre utdrag iofs, skulle väl bli någon teleskopvariant då. Önska kan man ju alltid :)

Det slutade med ett 3800-sågbord (till Bosch GCM 8SJL) eftersom jag blev erbjuden det när 2500 var slut. Det ska bli kul att sätta ihop och utvärdera grejorna!

trattalask
Jag har ett GTA3800 som jag är jättenöjd med. För stort är de inte iallafall. Skulle dock vilja ha två stycken materialstöd/ändstöd till. Har man långa lister och liknande skulle det göra det hela smidigare. Någon som vet var man kan hitta dessa billigt? Har bara hittat hos toolab för 480kr/st.

Tobas skrev:
Jag har ett GTA3800 som jag är jättenöjd med. För stort är de inte iallafall. Skulle dock vilja ha två stycken materialstöd/ändstöd till. Har man långa lister och liknande skulle det göra det hela smidigare. Någon som vet var man kan hitta dessa billigt? Har bara hittat hos toolab för 480kr/st.
Googla "GTA3800 spares" så dyker det upp diverse websidor som säljer reservdelar. Finns för $35 i USA, men då tillkommer moms, tull och frakt. Skulle själv gärna ha en eller två extra.

Men är det att du vill ha materialstöd för att lister böjs eller vad är anledningen? Är det helt separata materialstöd eller är det något du tänker dig sätta på den befintliga GTA3800?

Tobas skrev:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.