goldfish1977 skrev:
Men är det att du vill ha materialstöd för att lister böjs eller vad är anledningen? Är det helt separata materialstöd eller är det något du tänker dig sätta på den befintliga GTA3800?
I mitt fall skulle jag vilja ha två materialstöd på båda sidor om sågen. Ett på själva sågbänken och ett på den utdragbara delen. Då kan man enkelt såga material av varierande längd utan att behöva dra in och ut den utdragbara delen.

Är ett 3800 värt merkostnaden mot 2500an? Hur mycket i konstruktionen skiljer det på borden eller är 3800 grövre och längre bara? Klarar man sig med ett 2500 och ett separat rullstöd då man ska kapa längre bitar?

dof skrev:
Är ett 3800 värt merkostnaden mot 2500an? Hur mycket i konstruktionen skiljer det på borden eller är 3800 grövre och längre bara? Klarar man sig med ett 2500 och ett separat rullstöd då man ska kapa längre bitar?
Ja visst, du klarar dig utmärkt med 2500 och ett separat rullstöd, men får lite extra storlek och finess med 3800.
2500 är ju också lite lättare att bära, frakta och förvara ;)

Finess? Något som är speciellt för 3800? Just nu skiljer det ca 700:- mellan dom och har stor beslutsångest över vilket jag skall ta. Just nu lutar det åt 3800 ,då jag tror jag kommer ångra mig om jag tar det kortare.

goldfish1977 skrev:
Om du har möjligheten att köpa sågbordet Bosch GTA 2500 eller 3800 för samma pris, vilket sågbord skulle du välja?

Ni som har GTA 3800 - är bordet för stort eller tycker ni det är bra? Kom gärna med lite synpunkter och tankar.
Nu har du ju redan köpt det men jag är jättenöjd med det stora bordet och hade helt klart valt det igen. Men som någon annan föreslog skulle jag också vilja ha fasta rullstöd. Det blir en del skjutande fram och tillbaka av det rörliga när man jobbar.

Har nu beställt ett gta 3800. Tyckte priskillnaden var för liten för att inte ta det större. Nu är det bara att vänta och se......

Tips till er som är i jakt på ett sånt här är att XL bygg har kampaj på dessa just nu för enbart 1190:-

Jag är på jakt. Menar du att GTA3800 finns att köpa för 1190:-? Inte på XL på nätet, eller hur?

Byggmaster skrev:
Jag är på jakt. Menar du att GTA3800 finns att köpa för 1190:-? Inte på XL på nätet, eller hur?
Det måste vara för GTA 2500. 1995:- Finns på XLbygg som kampanj pris.

Rower skrev:
[länk]
Precis det där, fast i Ängelholm kostade 1190. Vet inte varför just det kampanjpriset finns med på nätet? Ring till butiken och kolla?
Du måste sett fel. 1995:- är det som gäller för 3800.

Jag köpte den själv för 1190. Står i min källare just nu! =) Köpte den på Np Nilsson i Ängelholm.

Har mailat dom och frågat vad som hänt med kampanjen och om det fortfarande är samma pris. På kampanjskylten stod det att det varade till i början av April.

Rower skrev:
Jag köpte den själv för 1190. Står i min källare just nu! =) Köpte den på Np Nilsson i Ängelholm.
Otroligt..Grattis!!

Då gjorde man en beställning på ett stycke GTA 3800 hos Beijerbygg pris 2095:- -10% rabatt kod (nyhetsbrev-2016) blev det 1885:- hämtar den imorgon. 😄

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.