Slösurfade på blocket i somras och hittade en stickis för 300kr. Köpte den, men den var lite halvjazzig, så jag tog och plockade isär den i dag. Gjorde ren alla delar och la i nytt fett. Vanligt hjullagerfett. Men nu får ni hjälpa mig, får inte ordning på vredet som ställer in bladets vinkel, vad heter det? Hur som helst är den helt sladdrig.
Här var det snusk
Lite renare, men överdrev jag med fettet kanske?
Båda två vreden är sladdriga, eller ska de vara så?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Här var det snusk
Logga in
Skapa konto
Lite renare, men överdrev jag med fettet kanske?
Logga in
Skapa konto
Båda två vreden är sladdriga, eller ska de vara så?
Logga in
Skapa konto
Med det stora vredet ställer du in pendlingen (III=störst pendelutslag=max avverkning), och med det lilla vredet kontrolleras utblåset (som blåser rent vid klingan).
Båda vreden har distinkta lägen på min 85:a - de är inte de minsta sladdriga. Eftersom det finns små "gropar" bakom vreden för varje läge gissar jag att det sitter någon form fjäderbelastad kula, eller fjäderbleck, i själva vreden. Kan kanske vara värt att kolla upp?
Båda vreden har distinkta lägen på min 85:a - de är inte de minsta sladdriga. Eftersom det finns små "gropar" bakom vreden för varje läge gissar jag att det sitter någon form fjäderbelastad kula, eller fjäderbleck, i själva vreden. Kan kanske vara värt att kolla upp?
Aaah tack! På sprängskissen ser det ut att vara någonting under vredet som du säger. Ska montera ner igen och kika närmare.bygga_bo skrev:Med det stora vredet ställer du in pendlingen (III=störst pendelutslag=max avverkning), och med det lilla vredet kontrolleras utblåset (som blåser rent vid klingan).
Logga in
Skapa konto
Efter två omgångar beställningar har jag fått ihop den, nästan. Förvånansvärt billiga reservdelar. Passade på att byta kontakten, några låsklipps, brickor, packning och nya dekaler. 300 kr för allt inklusive nya vredet.
Men, kolen hade gått av, båda två, under arbetet. Så det får bli en beställning till.
Men, kolen hade gått av, båda två, under arbetet. Så det får bli en beställning till.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto