8 499 läst ·
25 svar
8k läst
25 svar
Bosch GST 140 CE eller 150 CE sticksåg
Kollade lite på ebay.de och prisskillnaden är inte så stor. Skiljer knappt 300:- mot Toolab och då vet jag inte vad frakten ligger på från Tyskland. Tack för tipset iaf kanske kan dyka upp något begagnat också...
Hittade några 135
r också men de var dyrare än 140? Är 135:an egentligen ännu bättre? Såg att framänden var i metall på den, varför?
Hittade några 135
Redigerat:
Växelhuset brukar(de) vara i metall på blå boschar. Sen så har 135'an klackar som man kan sätta an för högre precision. 135'an är grymt bra men det är inte så ofta jag använder klackarna, använder dem för uttag i bänkskivor etc.
/Kent
/Kent
Om man kollar på bilden av 140 så ser det ut som det är metall innanför plasten framtill (växelhuset), en men det behöver inte vara det.
140 har en ny dubbel-styr-rulle som verkar ersätta precision control backarna på 135'an.
Förövrigt börjar de bli dags för mig att skruva isär 135an jag äger och se om pendlingen lagt av, eller om ser fel..
140 har en ny dubbel-styr-rulle som verkar ersätta precision control backarna på 135'an.
Förövrigt börjar de bli dags för mig att skruva isär 135an jag äger och se om pendlingen lagt av, eller om ser fel..
Jo det hade väl varit fint om man hade haft en 😃 Men jag får försöka införskaffa lite i taget 😃
Såg i Bosch video om 140 att den var kompatibel med styrskena men de visade inte hur det såg ut när man använde det...
Såg i Bosch video om 140 att den var kompatibel med styrskena men de visade inte hur det såg ut när man använde det...
Kanske skulle ta och berätta att det slutade med att jag köpte mig en begagnad GST 135 CE med L-BOXX. Fick med en massa extra blad och maskinen var i mycket fint skick så jag är nöjd. Har inte använt den så mycket än men det är stor skillnad mot min gamla B&D...
Hm det är lite svårt att säga för jag köpte som ett kit kan man säga 😃 Men jag köpte GST 135 CE, GCM 8S, GTA 3800, extra klinga samt 50 extra blad till stickisen för 4800:- Det kändes iaf som ett bra köp, hoppas på medhåll här nu 😃
Klicka här för att svara