8 413 läst ·
18 svar
8k läst
18 svar
Bosch GOP 250, Fein multimaster FMM 250 eller MAKITA TM3000CX3?
Det låter i denna tråden och i andra som om du redan har bestämt dig för Makitan nästan oavsett vad någon sägerAnna1984 skrev:
Och kan du klara dig utan snabbfäste så får du säker en riktigt trevlig maskin där, speciellt om du har hittat den för 1500 inklusive alla dom tillbehören. Nästan så man blir sugen :wow:
Nja riktigt så är det inte
. Jag vill gärna ha lite inputs om skillnaderna i prestanda m.m. Men hittills har jag bara fått att det är snabbfäste på GOB 300. I övrigt har jag inte fått så mycket info vad som skiljer sig prestandamässigt dem emellan. Därför låter Makitan i nuläget som ett bättre köp, då den är billigare.
Jag har en Fein multimaster FMM 250 och den är superbra, men det är faktiskt det ända verktyget där jag känner att jag betalade mer än vad är värt för mig. Kanske har jag inte hittat rätt användning, men det är sällan den kommer fram. Fast när den väl behövs känns det som att det knappt hade gått utan. Men hade jag köpt idag hade jag nog valt en billigare modell och lagt pengarna på annat verktyg.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Festools nya Vecturo som kommer till hösten kostar runt 6100:- så det är nog inget som någon privatperson bara köper sådär.. nåväl jag kommer o göra det men det hör inte hit 
sen att de inte finns några pirat blad än till den skrämmer oxå bort den mest ekonomiska.
i senaste nummret av DMH hade dom test av multimaskiner och ettan var Fein supercut , 2an var Bosch 18v maskin har jag för mig, detta va dock batterimaskiner, men det kanske ger en liten hint om hur de är.. nu finns det ju större slipskiva till dessa multikuttrar på 115mm, ska averka bra men det som stördes va just vibrationerna i maskinen.. på full spett så kan dom va ganska så ikke stimulerande för både händer och andra ädlare saker , been there done thät.
Sen tror jag nog att i detta fall så gäller smak och tycke, alla dessa presterar likvärdigt och alla har likadana tillbehör.. Dewalt har visserligen lite andra blad. tex mattskäraren som ska vara en Ûberkiller och diverse småblad som man inte vet vart man ska ha!
Dewalts maskin är oxå ganska bra för man kan smådutta typ som en skruvdragare och snabbfästet är ännu bättre än bosch, man använder samma hand som man kör den med..
Jag själv har en Fein afmm 14,4v och den funkar himla bra
sen att de inte finns några pirat blad än till den skrämmer oxå bort den mest ekonomiska.
i senaste nummret av DMH hade dom test av multimaskiner och ettan var Fein supercut , 2an var Bosch 18v maskin har jag för mig, detta va dock batterimaskiner, men det kanske ger en liten hint om hur de är.. nu finns det ju större slipskiva till dessa multikuttrar på 115mm, ska averka bra men det som stördes va just vibrationerna i maskinen.. på full spett så kan dom va ganska så ikke stimulerande för både händer och andra ädlare saker , been there done thät.
Sen tror jag nog att i detta fall så gäller smak och tycke, alla dessa presterar likvärdigt och alla har likadana tillbehör.. Dewalt har visserligen lite andra blad. tex mattskäraren som ska vara en Ûberkiller och diverse småblad som man inte vet vart man ska ha!
Dewalts maskin är oxå ganska bra för man kan smådutta typ som en skruvdragare och snabbfästet är ännu bättre än bosch, man använder samma hand som man kör den med..
Jag själv har en Fein afmm 14,4v och den funkar himla bra
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden