Hej!
Är lite sugen på att skaffa ovan nämnd fräs och montera den fasta basen i ett fräsbord jag tänkt bygga. Frågan är bara hur man ska sköta av och påslag av fräsen? Om jag förstår det rätt kommunicerar motorenheten med basen via ett lågvoltssystem. Det finns alltså inte en vanlig brytare som alltid kan vara "on" och som man sedan styr via en extern nollspänningsbrytare? Hur är det tänkt att man ska lösa detta, hur har ni gjort?
Är lite sugen på att skaffa ovan nämnd fräs och montera den fasta basen i ett fräsbord jag tänkt bygga. Frågan är bara hur man ska sköta av och påslag av fräsen? Om jag förstår det rätt kommunicerar motorenheten med basen via ett lågvoltssystem. Det finns alltså inte en vanlig brytare som alltid kan vara "on" och som man sedan styr via en extern nollspänningsbrytare? Hur är det tänkt att man ska lösa detta, hur har ni gjort?
Om jag inte minns fel från mitt test i höstas så kan du köra med en nollspänningsbrytare på GMFen.M Matte_Nörden skrev:Hej!
Ska göra samma sak som du beskriver med min fasta bas, har Kreg platta och brytare liggande, behöver bara lite tid och en lämplig skiva.
<edit>
En sökning friskade upp mitt minne och det är när motorenheten inte sitter någon av baserna som den inte kan startas. Den är alltså beroende av endera kopier eller sänkbasen för att funka.
Klicka här för att svara