Hej

FUnderar på att köpa den gersågen med ett gta 3800 stativ. Är det ett bra köp?Någon som har den eller stativet? Erfarenheter? Någon annan såg jag bör snegla på?
:D
/
M
 
Beroende på priset men rent spontant - KÖP!

En kanonsåg med bra prestanda och smidig hantering - KÖP!
 
finns det några andra sågar i samma prisklass som är lika bra/bättre?
 
vad står S:et och J:et för i förkortningen?:)
/
M
 
Jag såg att XL-bygg har 20% rebatt på deras proffs maskin till 9th okt och har en bild av ett GCM8, men vet inte priset
 
Jag köpte en sån såg i början av sommarn, tycker att den funkar skitbra. Kostade 3689kr och säljs fortfarande för samma.
 
trojlee skrev:
vad står S:et och J:et för i förkortningen?:)
/
M
S = Slide/gejdrar, vilket resulterar i större sågbredd
J = Mjukstart, minskar risken för att arbetsstycket hoppar ur position när man startar sågen
D = Sågen kan lutas både till höger och vänster (finns dock bara på de större modellerna)
 
man tackar....ingen som har förslag på sågar av andra märken i samma prisklass?eller är boschen fuländad?
/
M
 
Det finns hundratals inlägg om gcm 8s på forumet och i dessa inlägg så jämförs även andra sågar. Sj varianten är ju en förbättrad såg map mjukstarten så det är bara att grotta ner sig i inläggen.
Poppis just nu i det billigare segmentet verkar metabo sågarna vara.
 
Den är (nog) bäst i det prisegmentet.

Ovanför ligger Festool Kapex och någon Dewalts värsting.
Under finns Metabo som en stark konkurent
 
är stativet bra då?3800....
/
M
 
Den är med bra, brukar vara 3800 eller Dewalts motsv. Jag tror det finns fler tillbehör till Dewalt om man är inne på det. Tex vill man ev ha fler rullar eller en hemmabyggd "ränna" på ena sidan för att stödja bitarna.
 
trojlee skrev:
är stativet bra då?3800....
/
M
Jag har föregångarn, GTA3700 och är nöjd med det, 3800 är något längre och har lite förfinade ändstopp/rullar.
Tror inte du blir missnöjd med det. :)
 
Hej

Har själv en GCM 8S (SJ har dessutom mjukstart så vitt jag förstår)

Själva byggkvaliteten på sågen är mycket bra men på de färdig inställda vinklarna så glappar tyvärr sågen. Kände på en Hitachi och en Dewalt i en bygg affär och de glappar verkligen ingenting. Finishen på dem är emmellertid mycket dålig :( Varför kan man inte få allt.

Det är rikgit trevligt att sågen går lätt att bära omkring då en är lätt och har bra bärhandtag.

Sätt sågen i ett av de förutbestämda lägena och sedan fattar du handtaget och bryter lite lätt i sideled så förstår ni vad jag menar...
 
Köpte själv en Hitachi C8FSE i början av sommaren, underbar tycker jag.
Tycker den e väldigt lik Bosch:en men lite rejälare på något vänster.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.