16 693 läst ·
65 svar
17k läst
65 svar
Bosch GCM 8 SJ?
Sida 1 av 5
S = Slide/gejdrar, vilket resulterar i större sågbreddtrojlee skrev:
J = Mjukstart, minskar risken för att arbetsstycket hoppar ur position när man startar sågen
D = Sågen kan lutas både till höger och vänster (finns dock bara på de större modellerna)
Det finns hundratals inlägg om gcm 8s på forumet och i dessa inlägg så jämförs även andra sågar. Sj varianten är ju en förbättrad såg map mjukstarten så det är bara att grotta ner sig i inläggen.
Poppis just nu i det billigare segmentet verkar metabo sågarna vara.
Poppis just nu i det billigare segmentet verkar metabo sågarna vara.
Den är med bra, brukar vara 3800 eller Dewalts motsv. Jag tror det finns fler tillbehör till Dewalt om man är inne på det. Tex vill man ev ha fler rullar eller en hemmabyggd "ränna" på ena sidan för att stödja bitarna.
Hej
Har själv en GCM 8S (SJ har dessutom mjukstart så vitt jag förstår)
Själva byggkvaliteten på sågen är mycket bra men på de färdig inställda vinklarna så glappar tyvärr sågen. Kände på en Hitachi och en Dewalt i en bygg affär och de glappar verkligen ingenting. Finishen på dem är emmellertid mycket dålig
Varför kan man inte få allt.
Det är rikgit trevligt att sågen går lätt att bära omkring då en är lätt och har bra bärhandtag.
Sätt sågen i ett av de förutbestämda lägena och sedan fattar du handtaget och bryter lite lätt i sideled så förstår ni vad jag menar...
Har själv en GCM 8S (SJ har dessutom mjukstart så vitt jag förstår)
Själva byggkvaliteten på sågen är mycket bra men på de färdig inställda vinklarna så glappar tyvärr sågen. Kände på en Hitachi och en Dewalt i en bygg affär och de glappar verkligen ingenting. Finishen på dem är emmellertid mycket dålig
Det är rikgit trevligt att sågen går lätt att bära omkring då en är lätt och har bra bärhandtag.
Sätt sågen i ett av de förutbestämda lägena och sedan fattar du handtaget och bryter lite lätt i sideled så förstår ni vad jag menar...
Köpte själv en Hitachi C8FSE i början av sommaren, underbar tycker jag.
Tycker den e väldigt lik Bosch:en men lite rejälare på något vänster.
Tycker den e väldigt lik Bosch:en men lite rejälare på något vänster.