Klurar lite på att skaffa mig en lite mer seriös överhandsfräs och spanar lite på Bosch blåa produkter. Det verkar dock inte som att någon av dem passar på de nya skenorna som används till sänksågen som jag har. Stämmer detta?

Egenskaper som jag skulle vilja förbättra mot min nuvarande fräs:

* Mer kontroll på fräsdjup
* Bättre och lättare inställning av parallelanslag (måste mäta verkligt avstånd nu).
* "Friktionsfri" djupinställning - min nuvarande fräs känns tung och kärv.
* Bättre spån/dammupptagning med dammsugare.

Tror mig klara mig med lite mindre effekt än den jag har nu (Ryobi) som är på 1400W. Det skulle kanske då istället vara trevligare med en lite mindre fräs som är smidigare - är dock lite osäker på vilka begränsningar detta skulle innebära. Det känns som att det nu snarare är andra saker som begränsar hur mycket material man kan ta på en gång.

Tacksam för förslag och synpunkter.
 
Det kommer en sken-adapter, FSN-OFA, dock lite oklart när den kommer.
Sades komma i början av 2013 men verkar blivit försenad.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.