Har en sådan 16Ga dyckertpistol men jag tycker inte att den slår i dyckerten som den ska. Dom går inte nog djupt?!...Vad gör jag för fel?jag kör med biltemas 50mm 16Ga 1,6x1,4mm dyckert...
//
M

Vad har du för slang? jag hade samma problem när jag körde med spiralslang det försvann när jag bytte slang.

har biltemas slangrulle...minns inte vilken dimension..men den funkar till min 18Ga senco.

På min Bosch 18Ga åkte jag på att plocka isär den så fort det vart lite kallare då fabriksinsmörjningen var med ett fett som tjockade upp rätt mycket i kyla. Detta i sin tur orsakade att cylindern löpte trögt så den både läckte och gav ett väldigt ojämnt djupt. Inte konsekvent för grunt men slumpmässigt mellan normalt och upp till 2-3 mm skalle kvar

Kolla så att din slang, tryck och liknande motsvarar bruxen. och att du droppar i lite olja. Mina större boschpistoler skall enl.bruxen ha vanlig mineralolja medan 23an skall ha speciell olja för luftverktyg.

Hoppas att det löser sig för dig:)

Bosch.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

myrstack skrev:
På min Bosch 18Ga åkte jag på att plocka isär den så fort det vart lite kallare då fabriksinsmörjningen var med ett fett som tjockade upp rätt mycket i kyla. Detta i sin tur orsakade att cylindern löpte trögt så den både läckte och gav ett väldigt ojämnt djupt. Inte konsekvent för grunt men slumpmässigt mellan normalt och upp till 2-3 mm skalle kvar
Vad använde du för fett istället?
Mina problem försvann när jag bytte slang men jag har inte använt dom i kall miljö.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.