Produkter som diskuteras: "dyckerten"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
På min Bosch 18Ga åkte jag på att plocka isär den så fort det vart lite kallare då fabriksinsmörjningen var med ett fett som tjockade upp rätt mycket i kyla. Detta i sin tur orsakade att cylindern löpte trögt så den både läckte och gav ett väldigt ojämnt djupt. Inte konsekvent för grunt men slumpmässigt mellan normalt och upp till 2-3 mm skalle kvar
Kolla så att din slang, tryck och liknande motsvarar bruxen. och att du droppar i lite olja. Mina större boschpistoler skall enl.bruxen ha vanlig mineralolja medan 23an skall ha speciell olja för luftverktyg.
Hoppas att det löser sig för dig
Hoppas att det löser sig för dig
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad använde du för fett istället?myrstack skrev:På min Bosch 18Ga åkte jag på att plocka isär den så fort det vart lite kallare då fabriksinsmörjningen var med ett fett som tjockade upp rätt mycket i kyla. Detta i sin tur orsakade att cylindern löpte trögt så den både läckte och gav ett väldigt ojämnt djupt. Inte konsekvent för grunt men slumpmässigt mellan normalt och upp till 2-3 mm skalle kvar
Mina problem försvann när jag bytte slang men jag har inte använt dom i kall miljö.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden