7 214 läst ·
47 svar
7k läst
47 svar
Bosch eller Festool ?
Ingår städset till Feinsugaren? Det är extra tillbehör till Festoolsugaren. Till fantasipris skall tilläggas. Å andra sidan kan man inte snäppa fast en systainer på Feinsugaren. Om jag har förstått Feinägarna rätt så medföljer en extremt lång slang till maskinen? Har Feinen separat kylning av motorn? Det är en mycket viktig fråga.
Dustex:mattiasp skrev:Ingår städset till Feinsugaren? Det är extra tillbehör till Festoolsugaren. Till fantasipris skall tilläggas. Å andra sidan kan man inte snäppa fast en systainer på Feinsugaren. Om jag har förstått Feinägarna rätt så medföljer en extremt lång slang till maskinen? Har Feinen separat kylning av motorn? Det är en mycket viktig fråga.
Supplied with 5m 36mm hose, 2 metal extension pipes, groove and upholstery nozzles,1 floor nozzle, connecting piece, universal adaptor and filter bag
CTL26
SELFCLEAN-filtersäck
sugslang Ø 27 x 3,5 m-AS
slangdepå
kabelvinda
Poäng till Fein.... även om jag är lite osäker på hur slangförvaringen funkar på Feinen, jättetrött på släpa på ett ormbo av slang o sladd på min Alto... hur är Dustex här månne?
Ställning efter 2a perioden:
2-2, en stark period av Dustex som fick bra coaching i förra pausen
Produkter som diskuteras: "kabelvinda"
Kabelvindor
Kabelvindor är utmärkta för att organisera, skydda och förlänga livslängden på dina kablar. De hjälper till att förhindra trassel och minskar risken för skada genom att hålla kablar snyggt upprullade när de inte används.
Läs mer
36mm slang som standard är ju riktigt trevligt på Feinen, det är en klar uppgradering jmf med 27mm (även om 36 blir för stort ibland). Är den antistat?
Någon som har en Feinsugare och kan ge lite omdöme?
Någon som har en Feinsugare och kan ge lite omdöme?
Saxat:pär h skrev:
Finns säkert någon som kan ge en enklare bedömning av detta.
Redigerat:
Jag trodde med helt säkert att Dustexen hade reglerbart sug. Om den inte har det så ligger en utvisning nära i 3e perioden.ottot skrev:
CTL26E köper man i Tyskland för 522 plus 15frakt, kolla tyska Ebay. (Notera att många företag vill inte
skylta för tydligt med sin 3% rabatt, man får glutta i det finstilta)
