Nimajneb skrev:
Vad talar för en CTL26a före en Fein Dustex 40?
Större delen av forumet. Om inte annat så för namnet och färgen...:P

Ropa skrev:
Större delen av forumet. Om inte annat så för namnet och färgen...:P
:D
Men det bygger på total förälskelse.... men om man som man ska....inte tänker på utsidan utan på insidan ..... prestandamässigt verkar dom likvärdiga samt att Rek Säljpriset är ung detsamma....

hmm, om det skulle finnas longlife påsar till Dustex 40 så vore den rätt intressant tror jag

lt1cobra skrev:
hmm, om det skulle finnas longlife påsar till Dustex 40 så vore den rätt intressant tror jag
2-0 just nu till CTL26 över Dustex 40 (utseende och Longlife påsar)

Har Dustex redan gett upp kampen eller kommer den igen i nästa period?:cool:

Har inte Dustexen ett betydligt bättre pris? Jag har aldrig använt några av Feins dammsugare, fast jag vet att de brukar får mycket bra recensioner.

Ingår städset till Feinsugaren? Det är extra tillbehör till Festoolsugaren. Till fantasipris skall tilläggas. Å andra sidan kan man inte snäppa fast en systainer på Feinsugaren. Om jag har förstått Feinägarna rätt så medföljer en extremt lång slang till maskinen? Har Feinen separat kylning av motorn? Det är en mycket viktig fråga.

Det finns ett extra filter typ av påse att sätta utanpå filtret som sitter i dammsugaren istället för longlife påse.

Pär

Daniel_N skrev:
Har inte Dustexen ett betydligt bättre pris? Jag har aldrig använt några av Feins dammsugare, fast jag vet att de brukar får mycket bra recensioner.
ctl26 inkl frakt: 4750
Dustex inkl frakt (UK) 3000

Dustex tar en pinne...även om priset i Sverige är 4800(!)

2-1 till CTL26

mattiasp skrev:
Ingår städset till Feinsugaren? Det är extra tillbehör till Festoolsugaren. Till fantasipris skall tilläggas. Å andra sidan kan man inte snäppa fast en systainer på Feinsugaren. Om jag har förstått Feinägarna rätt så medföljer en extremt lång slang till maskinen? Har Feinen separat kylning av motorn? Det är en mycket viktig fråga.
Dustex:
Supplied with 5m 36mm hose, 2 metal extension pipes, groove and upholstery nozzles,1 floor nozzle, connecting piece, universal adaptor and filter bag

CTL26
• SELFCLEAN-filtersäck
• sugslang Ø 27 x 3,5 m-AS
• slangdepå
• kabelvinda

Poäng till Fein.... även om jag är lite osäker på hur slangförvaringen funkar på Feinen, jättetrött på släpa på ett ormbo av slang o sladd på min Alto... hur är Dustex här månne?

Ställning efter 2a perioden:

2-2, en stark period av Dustex som fick bra coaching i förra pausen

pär h skrev:
Det finns ett extra filter typ av påse att sätta utanpå filtret som sitter i dammsugaren istället för longlife påse.

Pär
Låter som ett osäkert kort men kan bli en joker i 3e.
Generellt så tycker jag det är bättre när möget hamnar i en påse istf att flyga runt i behållaren

Har ej hittat vad det är för filter klass på dustexen.
data är svårt att gemföra då man ej vet hur dom mäter

Pär

36mm slang som standard är ju riktigt trevligt på Feinen, det är en klar uppgradering jmf med 27mm (även om 36 blir för stort ibland). Är den antistat?

Någon som har en Feinsugare och kan ge lite omdöme?

pär h skrev:
Har ej hittat vad det är för filter klass på dustexen.
data är svårt att gemföra då man ej vet hur dom mäter

Pär
Saxat:

There is paper bag , a clothe bag, and a 1 micron paper filter. Fein also offer as an extra a HEPA filter, rated at .3 micron.
Finns säkert någon som kan ge en enklare bedömning av detta.

Redigerat:
CTL har reglerbar sugstyrka, det har inte dustex.

Vart hittar man en CTL26 för 4750 ink frakt?

ottot skrev:
CTL har reglerbar sugstyrka, det har inte dustex.

Vart hittar man en CTL26 för 4750 ink frakt?
Jag trodde med helt säkert att Dustexen hade reglerbart sug. Om den inte har det så ligger en utvisning nära i 3e perioden.

CTL26E köper man i Tyskland för 522€ plus 15€frakt, kolla tyska Ebay. (Notera att många företag vill inte
skylta för tydligt med sin 3% rabatt, man får glutta i det finstilta)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.