4 439 läst ·
6 svar
4k läst
6 svar
Bosch DS7220 larm avaktivera via sms?
Hej,
Brorsan har ett Bosch DS7220V2 larm ihop med TwinLink 3000 SMS - K larmsändare.
2 frågor:
1, Kan man koppla det här larmet så att det går att stänga av det via SMS eller genom att ringa till det? Och gärna få någon form av bekräftelse?
2, Det har varit kopplat till larmcentral tidigare men jag har nu lyckats få det så att det ringer till hans mobil. Det skall väl även vara möjligt att få sms från larmet men det har jag inte lyckats med ännu...?
Någon som har några tips eller manual på TwinLink modulen?
Fick utmärkta svar på min förra larmtråd och hoppas på samma hjälp igen.
Tycker det är kul att lära sig att programmera och koppla men utan manualer är det rätt komplicerat ibland. Hittade dock manual till larmet men ej till TwinLink...
Tack på förhand.
Mvh Per
Brorsan har ett Bosch DS7220V2 larm ihop med TwinLink 3000 SMS - K larmsändare.
2 frågor:
1, Kan man koppla det här larmet så att det går att stänga av det via SMS eller genom att ringa till det? Och gärna få någon form av bekräftelse?
2, Det har varit kopplat till larmcentral tidigare men jag har nu lyckats få det så att det ringer till hans mobil. Det skall väl även vara möjligt att få sms från larmet men det har jag inte lyckats med ännu...?
Någon som har några tips eller manual på TwinLink modulen?
Fick utmärkta svar på min förra larmtråd och hoppas på samma hjälp igen.
Tycker det är kul att lära sig att programmera och koppla men utan manualer är det rätt komplicerat ibland. Hittade dock manual till larmet men ej till TwinLink...
Tack på förhand.
Mvh Per
Fanns ingen beskrivning på inkoppling av nyckelbrytare i den svenska manualen men när jag tittade i den engelska varianten så fanns där beskrivet hur man kopplar nyckelbrytare så det verkar fungera...
Tack för hjälpen..
Tack för hjälpen..
Klicka här för att svara